Hjælp! Hvordan kommer jeg i kontakt med en~
Fra : Anton

Dato : 27-01-07 21:39

Hvordan får jeg oplyst, hvem er ejer et domæne.

Domænet er ikke i brug, dvs. der er et billede på siden, og intet andet.

Peter

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-01-07 21:47

On Sat, 27 Jan 2007 21:39:06 +0100
"Anton" <ibsgaard@tele2adsl.dk> wrote:

> Hvordan får jeg oplyst, hvem er ejer et domæne.
>
> Domænet er ikke i brug, dvs. der er et billede på siden, og intet
> andet.
>
> Peter

www.dk-hostmaster.dk på forsiden kan du søge efter domæne. når du
finder det kan du få info om hvem der ejer det.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-01-07 22:20

Anton wrote:

> Domænet er ikke i brug, dvs. der er et billede på siden, og intet
> andet.

Et domæne -- whatever.invalid -- kan udemærket være i brug, selv hvis du
ikke kan se noget når du i din browser skriver www.whatever.invalid.

--
Jesper Lund

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-01-07 22:18

wrote:

>Domænet er ikke i brug, dvs. der er et billede på siden, og intet andet.

Derfor kan det sagtens være i brug. Også uden at du har en chance for
at finde ud af det.

Hvis det er et .dk domæne, så er er det dk-hostmaster.dk du skal slå
det op hos.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-01-07 22:10

"Anton" <ibsgaard@tele2adsl.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg oplyst, hvem er ejer et domæne.
>
> Domænet er ikke i brug, dvs. der er et billede på siden, og intet andet.

Sådan en har jeg,,, Det er vel ikke mig du skal have fat i

Det er vel ikke dig der har et fujifilm kamera til salg?

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 28-01-07 01:06

"Anton" <ibsgaard@tele2adsl.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg oplyst, hvem er ejer et domæne.
>
> Domænet er ikke i brug, dvs. der er et billede på siden, og intet andet.
>
> Peter
Hej Peter Anton (herefter svag bitterhed i indlægget...)

I fald det er fordi du gerne vil have domænenavnet og du er privatperson, så
glem det.

Eksempelvis TeleMetro eller andre domæneopkøbere som lejer bunkevis af
domænenavne uden at benytte dem. Et navn som jeg kiggede på tilbage 1997 var
netop udlejet, men det har i de 10 seneste år ikke været muligt at lave DNS
opslag på det.

Hvis du skimmer igennem afgørelser fra Klagenævnet for Domænenavne kan du
vurdere hvordan du som privatperson er stillet med de gældende love og
regler.

Jakob

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-01-07 21:40

"Jakob Birk Hansen" <megwin@mail.dk> wrote in message

> [...]
> domænenavne uden at benytte dem. Et navn som jeg kiggede på tilbage 1997
> var netop udlejet, men det har i de 10 seneste år ikke været muligt at

Hvad sagde klagenævnet for domæne navne da du spurgte på det ikke benyttede
domain?

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 29-01-07 18:43

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message

> "Jakob Birk Hansen" <megwin@mail.dk> wrote in message

> Hvad sagde klagenævnet for domæne navne da du spurgte på det ikke
> benyttede domain?

Til en bekendt som havde præcis samme situation sagde de nej. Afgørelsen på
dette ligger også blandt de offentliggjorte. Jeg kan se der er kommet nogle
nye paragraffer, så måske...

Jakob

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-01-07 22:46

> Til en bekendt som havde præcis samme situation sagde de nej. Afgørelsen
> på dette ligger også blandt de offentliggjorte. Jeg kan se der er kommet
> nogle nye paragraffer, så måske...

Gider du linke - der ligger mildt sagt mange afgørelser