Hvor længe holder TDC mails ?
Fra : Soren Pedersen

Dato : 26-01-07 22:57

Jeg har planer om at installere en mailserver hjemme. Jeg vil så have min
egen IP som primær MX, og TDC som backup. Men hvis min maskine er slukket
fx. i forbindelse med ferie, hvor længe bliver mine mails så liggende hos
TDC inden de bliver retuneret til afsenderen ?

Mvh
Søren

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 27-01-07 01:17

"Soren Pedersen" <soeren.munch@gmail.com> wrote:

> [...]
>fx. i forbindelse med ferie, hvor længe bliver mine mails så liggende hos
>TDC inden de bliver retuneret til afsenderen ?

Det "normale" for mailservere er at de gemmer post i køen i nogle dage.
En gammeldags sendmail, som mange har ladet sig inspirere af, holdt som
standard post i 5 døgn (jeg ved ikke hvad sendmail gør nu til dags). Jeg
har hørt om mange der bruger kortere perioder.

Kort sagt: hvis du vil køre mailserver selv, så skal du ikke slukke den
når du tager på ferie. Den skal i det hele taget så vidt muligt være
tændt altid.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-01-07 09:54

On Sat, 27 Jan 2007 01:16:34 +0100, Jesper Dybdal
<jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote:

>Kort sagt: hvis du vil køre mailserver selv, så skal du ikke slukke den
>når du tager på ferie. Den skal i det hele taget så vidt muligt være
>tændt altid.

Eller have en postbackup som beholder i længere tid.

Jeg bruger selv JTH.net, men jeg ved faktisk ikke hvor længe det
gemmes - men det kan de jo svare på hvis man sender en mail ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 27-01-07 13:39

"Soren Pedersen" <soeren.munch@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fx. i forbindelse med ferie, hvor længe bliver mine mails så liggende hos
> TDC inden de bliver retuneret til afsenderen ?

Jeg mener ikke der er nogen tidsbegrænsning på TDC´s backup-mx.. men der i
mod en plads begrænsning på én lille GB til det samlede antal mails.. har
ikke noget link at ref. til.
Ikke en optimal løsning hvis du spørger mig..
Mvh Morten F

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-02-07 20:48

> [...]
> slukket fx. i forbindelse med ferie, hvor længe bliver mine mails så
> liggende hos TDC inden de bliver retuneret til afsenderen ?

Hvorfor dog slukke maskinen?

Ideen med egen mailserver er da, at den altid er tændt.

Claus