Cybercity's store Gavebod
Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-01-07 22:07

Nogen som har "Cybercitys 8Mbit solo bredbånd" til 349,- som har
fået brev om de gratil bliver opgraderet til 20Mbit til 349,- ?

<------kilde http://newz.dk/forum/item/68752/ ------->
Enkelte nuværende kunder som har Cybercitys 8Mbit solo bredbånd har desuden
fået et brev om, at deres forbindelse vil blive opgraderet til den nye
20Mbit linie uden at skulle betale ekstra, dvs. de vil skulle betale de
nuværende 349,- om måneden.
<---------------------->

Havde idag en hæftig debat med en Cybercity med arbejder, da jeg gerne ville
ha en
forklaribg på hvorfor jeg skulle betale 399,- for 8Mbit solo bredbånd når
det kun
kostede 349,- han forklarede at det var fordi jeg blev opgraderet til 20Mbit
slutningen af Marts.. så han kunne ikke se at jeg var utilfreds med at
betale 399,-
jeg for søgte at få ham til at forklare hvad jeg fik for de sidste 50 kr.
han svarede
igen at det var fordi jeg fik 20 Mbit sidst i Marts.. Nu sagde jeg til ham
at ham måtte
være temmelig dum hvis han ikke fattede at jeg stadigt betalte 50 kr for
meget
i forhold til hvad produktet faktisk koster.. Han påstod også at det var
løgn at
folk som betaler 349,- får 20 Mbit til samme pris.. Hvad siger i ?

Ja der kan da være det er en fejl på www.newz.dk den skal de ik lastes
for, meen tror den er god nok.. ellers var det jo ikke et godt tilbud
til gamle kunder som de plejer at give os

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-01-07 01:00

On Fri, 26 Jan 2007 22:07:03 +0100, "-=Madsen=-"
<engelbrechtdk@gmail.com> wrote:

> Havde idag en hæftig debat med en Cybercity med arbejder

Det er tilsyneladende et forretningsprincip for CC at have forskellige
priser for samme produkt til forskellige kunder. [1]

Det er tilsyneladende også et princip, at deres medarbejdere skal lyve
for kunder, der spørger til, hvorfor de ikke kan få samme rabat som
andre.

Hvis man ikke kan lige det, må man jo 'stemme med pengene' og handle
et andet sted.

-A
[1] Ikke at der nødvendigvis er noget galt med det.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-01-07 02:11

<------------->
> Det er tilsyneladende et forretningsprincip for CC at have forskellige
> priser for samme produkt til forskellige kunder. [1]
<------------->
Yes ved det godt, pointen er bare hvorfor jeg skal betale 50,- kr mere
end den listet pris, det ligner dem ikke

og eneste forklaring jeg kunne få er at jeg bliver opgraderet
engang i marts, så derfor skal jeg betale mere end andre med
samme produkt, det er jo rent til grin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-01-07 10:44

On Sat, 27 Jan 2007 02:10:34 +0100, "-=Madsen=-"

> Yes ved det godt, pointen er bare hvorfor jeg skal betale 50,- kr mere
> end den listet pris, det ligner dem ikke

Jo, det har jeg skam også gjort på et tidspunkt. Forholdene lignede
lidt dine. Det sjove er, at hvis man vil have varen til listeprisen,
så skal man betale et nedgraderingsgebyr!

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-07 21:56

-=Madsen=- skrev:
> [...]
> at ham måtte være temmelig dum hvis han ikke fattede at jeg stadigt betalte 50 kr for
> meget i forhold til hvad produktet faktisk koster..

Her var samtalen sluttet, hvis det havde været mig du havde talt med...

Og forresten betale jeg mere for min mælk i dag, end min søster gjorde
igår, der er fandemig tarveligt...

Lars B

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-01-07 01:44

<------------>
> Her var samtalen sluttet, hvis det havde været mig du havde talt med...
<------------>
Han var sku et fjols, han kunne ikke se jeg betalte for meget, og
kunne tilgengæld heller ikke forklarer hvad jeg fik for de sidste 50 kr.

<------------------>
> Og forresten betale jeg mere for min mælk i dag, end min søster gjorde
> igår, der er fandemig tarveligt...
<------------------>
Nu er det jo heller ikke det samme, at købe en liter mælk som at
ha et måneds abonnement hvor man betaler ca. 15% mere end andre,
det som irriteretde mig var han ikke kunne forklare mig hvorfor

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-01-07 01:52

ps. skal lige siges at jeg for inden havde talt med en flink pige hos cc.
men forbindelsen blev afbrudt lige som vi var ved at få det hele på
plads efter ca. 20 minuter, hun kunne godt se og forstå *Smiler*
henne kunne jeg ik komme til at tale med igen, så nu venter vi på
chefen ringer inden for 48 timer LOL for ham var jeg ikke tilfreds
med.. og det kan cc heller ikke være det stor spørsmål til denne
NG var nu også om der var nogen med cc sole 8Mbit til 349,-
som har fået brevet om de gratis bliver opgraderet til 20Mbit
for der er ikke noget gratis i at få lov til at betale fuld pris
just my 10 cents

Fra : andy

Dato : 01-02-07 21:51

-=Madsen=- wrote:
> [...]
> som har fået brevet om de gratis bliver opgraderet til 20Mbit
> for der er ikke noget gratis i at få lov til at betale fuld pris

jeg bliver kun opgraderet til 8000/700 til samme pris. men deres 8000
køre langsomer en både tdc & tele2 2000/512. jeg glæder mig til jeg kan
opsige mit lort fra cc

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-01-07 21:42

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> Her var samtalen sluttet, hvis det havde været mig du havde talt med...

og du havde fået en advarsel af mig havde du været min medarbejder for
elendig kundeservice....

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-01-07 22:12

Flemming Lynggaard skrev:
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> og du havde fået en advarsel af mig havde du været min medarbejder for
> elendig kundeservice....

Du mener altså det er okay, at dine medarbejdere får at vide at de er
dumme? Interessant....

Man kan godt på en pæn måde fortælle kunden, at man finder at han/hun
sagtens kan få hjælp, hvis det foregår på en civiliseret måde.

Lars B

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-01-07 03:53

<--------->
> Du mener altså det er okay, at dine medarbejdere får at vide at de er
> dumme? Interessant....
<--------->
hvis de er så dumme at de mener det er okay og ikke kan se problemet i
at man betaler 50 kr. ekstra og ikke kan forklarer hvorfor ?
så er de sku lidt langsome oppe på den øverste etage

Som han sagde.. du får jo 20 Mbit om et par måneder uden at
betale ekstra.. sikke en gave... det bare lige at alle kan få de 20Mbit
til samme pris, hvis man havde en skod til 139 pr. md kunne
man bare opgraderer til den 20bit til samme pris 399,-
som jeg også betaler for min 8Mbit sole nu hvor andre betaler
349,- han fattede det simpelhen ikke..

<------------->
> Man kan godt på en pæn måde fortælle kunden, at man finder at han/hun
> sagtens kan få hjælp, hvis det foregår på en civiliseret måde.
<------------->
Ja.. det var også på en civiliseret måde.. meen jeg gav simpelhen op
han var for dum til at fatte det.. He just not gote the point..

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-01-07 11:55

> [...]
>
> Man kan godt på en pæn måde fortælle kunden, at man finder at han/hun
> sagtens kan få hjælp, hvis det foregår på en civiliseret måde.

Ja jeg mener det er ok at kunden kalder medarbejderen dum - det er en del af
kundeservice at man lærer at håndtere vrede urimelige kunder uden selv at
synke til deres niveau.

Derfor vil min medarbejder blive sparket hårdt hvis han bliver usaglig - så
længe kunden ikke sidder og råber som et lille barn og dermed umuliggør
kommunikation forventer jeg at mine medarbejdere er proffesionelle og
samtidig velinformerede. Begge dele ser ud til at mangle i denne sag (som i
utroligt mange kunde service support steder desværre) men det grunder ofte i
unge uerfarene og vold dårligt uddannede medarbejdere..

At lægge røret på en kunde gør man ikke medmindre som ovennævnt kunden helt
har forladt al fornuft og man derfor taler med en væg...

Fra : Lars Jensen

Dato : 31-01-07 09:00

Flemming Lynggaard skrev:
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> At lægge røret på en kunde gør man ikke medmindre som ovennævnt kunden helt
> har forladt al fornuft og man derfor taler med en væg...

Jeg er langt hen ad vejen enig med dig Flemming....

Lars B

Fra : ASKF

Dato : 21-02-07 03:00

Flemming Lynggaard ytrede sig i
<45bdd277$0$136$157c6196@dreader2.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>
>At lægge røret på en kunde gør man ikke medmindre som ovennævnt kunden helt
>har forladt al fornuft og man derfor taler med en væg...

Bør man så ikke tilbyde at stille om til en ledende medarbejder, eller
at man kan få en sådanne til at ringe til kunden snarest muligt?
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Fluffy

Dato : 02-02-07 00:41

On Sun, 28 Jan 2007 22:12:02 +0100, Lars Jensen <lars@zulfo.dk> wrote:

> Man kan godt på en pæn måde fortælle kunden, at man finder at han/hun
> sagtens kan få hjælp, hvis det foregår på en civiliseret måde.

Har du arbejdet hos itbutikken.dk?

der udviser de den flabethed og løgnagtighed som du mener er ok....

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-02-07 10:56

On 2007-02-01, Fluffy <fluffy@meowers.net> wrote:

> der udviser de den flabethed og løgnagtighed som du mener er ok....

Det er jo ikke det Lars siger. Det han siger er at hvis kunden er
urimelig, så er der ikke nogen grund til at kundeservicemedarbejderen
skal være offerlam for "kunden har altid ret". I mange virksomheders
tilfælde vil en objektiv vurdering sandsynligvis vise at det er
billigere at lade kunden smutte end at finde en ny medarbejder fordi den
gamle er blevet udbrændt af at folk råber ad dem.

Det er klart at man som kunde har krav på en rimelig behandling og
rettelse af fejl, men man kan godt opføre sig pænt samtidig.

Læs i øvrigt
http://positivesharing.com/2006/07/why-the-customer-is-always-right-results-in-bad-customer-service

--
Andreas

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-02-07 16:17

Fluffy skrev:

> Har du arbejdet hos itbutikken.dk?

Næh, det har jeg ikke...

> der udviser de den flabethed og løgnagtighed som du mener er ok....

Flabethed og løgnagtig hvordan? Ved at fortælle kunden, at såfremt de
ønsker min hjælp, må vi kommunikere på et sagligt plan...

Hvad er der flabet ved det?

Lars B

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-02-07 17:47

Vil lige fortælle at jeg bevarede fatningen, samtalen
kunne samenlignes med denne som eb.dk havde med tdc
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article255103.ece

<--citat---->
Vi er bedst
- Hvad betyder det, når I skriver 'verdens bedste bredbånd'?

- Det er, fordi TDC er de bedste, kan man sige.
<-------------->

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-02-07 22:05

On Thu, 01 Feb 2007 21:50:58 +0100
andy <andy@mail.dk> wrote:

> jeg bliver kun opgraderet til 8000/700 til samme pris. men deres 8000
> køre langsomer en både tdc & tele2 2000/512. jeg glæder mig til jeg
> kan opsige mit lort fra cc

jeg trækker ellers fint på min CC linje med ca 98% udnyttelse af de
8mbit.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-02-07 10:47

Opfølgning...

Endelig i dag ringede Chefen som jeg havde bedt om at tale med..
jeg fik en undskyldning og han beklagede hans medarbejder
ikke kunne forklarer sig, og sagde at jeg vil blive krediteret
diferancen, i bund og grund er jeg jo meget glad for cybercity
hvilket jeg også fortalte ham