Modem tændt eller slukket
Fra : HPA3

Dato : 24-01-07 17:35

Hej
Skal et ADSL-modem være tændt hele tiden alle 24 timer sammen med
PC-en, for at opretholde internetforbindelsen ?
Eller må man slukke for modem når man lukker ned (slukker) for PC-en.

Hvad gør i andre, her tænker jeg på SKYPE, skal være tændt alle 24
timer

Alle svar takkes hermed
vh HPA

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-01-07 17:57

HPA3 wrote:
> [...]
> Eller må man slukke for modem når man lukker ned (slukker) for PC-en.
>
> Hvad gør i andre, her tænker jeg på SKYPE, skal være tændt alle 24

Bare lad den stå og bruge strøm, det er langt det letteste, og det koster
ikke særlig meget i strøm.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 24-01-07 17:59

On 24 Jan 2007 08:34:33 -0800, "HPA3" <rodney44@otenet.gr> wrote:

>Hej
>Skal et ADSL-modem være tændt hele tiden alle 24 timer sammen med
>PC-en, for at opretholde internetforbindelsen ?

Hvis internetforbindelsen skal opretholdes, må ADSL-modemet jo
nødvendigvis være tændt

>Eller må man slukke for modem når man lukker ned (slukker) for PC-en.

Ja, gerne. Jeg selv slukker hver aften for alt mit udstyr (ADSL-modem,
router, PC,er, skærm, printere o.m.a. på én fælles kontakt.

Når der næste dage tændes for udstyret, genopretter ADSL-modemet
automatisk forbindelsen til internettet.

Den eneste "ulempe" er, at man muligvis får tildelt en anden
IP-adresse end den, man havde dagen før.

Dette har kun betydning, hvis man driver en eller anden form for
server, som skal kunne nås fra internettet.

I så fald kan man

- hos sin udbyder abonnere på en fast IP-adresse, eller

- benytte en af de gratis DNS-services, der håndterer dynamiske
IP-adresser.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-07 19:35

HPA3 skriver:

> Skal et ADSL-modem være tændt hele tiden alle 24 timer sammen med
> PC-en, for at opretholde internetforbindelsen ?

Hvis PCen er tændt i 24 timer og skal være på internet i 24 timer, skal
modem'et også.

> Eller må man slukke for modem når man lukker ned (slukker) for PC-en.

Det kan man godt.

> Hvad gør i andre, her tænker jeg på SKYPE, skal være tændt alle 24
> timer

Skype virker kun når din PC er tændt, så du kan godt slukek modem sammen
med PC.

Jeg har altid modem og router tændt, da jeg så kan komme på via både
bærbar og PDA, når computeren er slukket.

Nyhedsgrupper via googgle groups og PDA virker såmænd også...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-07 12:07

HPA3 skrev:

> Skal et ADSL-modem være tændt hele tiden alle 24 timer sammen med
> PC-en, for at opretholde internetforbindelsen ?

Det skal kun være tændt hvis forbindelsen skal kunne bruges 24
timer. Ellers kan du roligt slukke.

> Hvad gør i andre, her tænker jeg på SKYPE, skal være tændt alle
> 24 timer

Jeg slukker min mobil når jeg vil sove.

--
Bertel