Mail-server uden godkendelse, hvor ??
Fra : Peter SD.

Dato : 22-01-07 13:10

Hej.

Jeg har brug for en mail-server der ikke benytter "min server kræver
godkendelse".....

Hvor finder jeg sådan en ??

Jeg har opsat en lille server, der kan sende en fejl-besked når der sker
visse ting i en el-installation, men der hvor den sidder benytter de
Tele2adsl, og Tele2 køre med "min server kræver godkendelse".....

Det eneste jeg kan taste ind i den lille server er en afsender e-mail
adresse, et ip-nummer og et port-nummer......
- så det er ret begrenset hvad jeg har af muligheder.....

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp med dette......

--
Peter

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-01-07 13:18

> Jeg har opsat en lille server, der kan sende en fejl-besked når der sker
> visse ting i en el-installation, men der hvor den sidder benytter de
> Tele2adsl, og Tele2 køre med "min server kræver godkendelse".....

Jeg tror ikke du skal regne med at slippe uden om tele2s mail relay på
en alm. adsl. Prøv at telnette til f.eks. min mailserver fra en
maskine på adsllinie. Jeg tvivler på at der er hul igennem.

Thomas

Fra : Peter SD.

Dato : 22-01-07 14:39

Hej.

Tusind tak for dit svar.....

> Jeg tror ikke du skal regne med at slippe uden om tele2s mail relay på
> en alm. adsl.

Nej de har jo lukket kort 25, men jeg kan skifte port på min lille e-mail
client.....
- måske har det intet med løsning af problemet at gøre, så undskylder jeg,
jeg kan nemlig ikke lige gennemskue hvad jeg skal gøre for at få det til at
virke......

Skal man sætte en Mail-server op selv ??

Hvad mon egentlig er begrundelsen for at de hos Tele2 har valgt at lave det
sådan ??
- da det jo er på "ud-siden" så har det jo eks. ikke så meget med spam at
gøre......

> Prøv at telnette til f.eks. min mailserver fra en
> maskine på adsllinie. Jeg tvivler på at der er hul igennem.

Jeg ved desværre hværken hvordan eller hvad det er du vil have mig til....

En ide er jo at skifte til TDC, da TDC ikke køre på den måde, men rygtet
siger at TDC snart gør det samme som Tele2, altså lukker for forbindelsen på
samme måde......
- kender i noget til dette ??

--
Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-01-07 14:49

"Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> crashed Echelon writing

> Nej de har jo lukket kort 25, men jeg kan skifte port på min lille
> e-mail client.....

Så skal SMTP serveren være klar til at lytte på anden port end TCP 25 hvor
SMTP trafik kører.

> Skal man sætte en Mail-server op selv ??

Det kan du gøre, men da din mailserver stadig skal kommunikere med andre
mailservere og dem med dig, skal hele verdenen så lige forstå at SMTP
trafik til dig kører på anden port. Men da alle andre mailservere forventer
SMTP trafik på port 25 så bliver du nødt til at anvende Tele2s SMTP server,
som er eneste tilladte.

> Hvad mon egentlig er begrundelsen for at de hos Tele2 har valgt at
> lave det sådan ??
> - da det jo er på "ud-siden" så har det jo eks. ikke så meget med spam
> at gøre......

For at forhindre SPAM ind i deres netværk, og forhindre spam ud af deres
netværk.

> En ide er jo at skifte til TDC, da TDC ikke køre på den måde, men
> rygtet siger at TDC snart gør det samme som Tele2, altså lukker for
> forbindelsen på samme måde......
> - kender i noget til dette ??

TDC har lavet begrænsningen på nogen af deres linjer, men ikke dem alle
endnu.

--
Bjarke Andersen

Fra : PSD

Dato : 22-01-07 19:25

Hej.

> Så skal SMTP serveren være klar til at lytte på anden port end TCP 25 hvor
> SMTP trafik kører.

Nogle af dem køre på port 587 i stedet har jeg set, det er vel dem der køre
med det der godkendelses halløj....

> Det kan du gøre, men da din mailserver stadig skal kommunikere med andre
> mailservere og dem med dig, skal hele verdenen så lige forstå at SMTP
> trafik til dig kører på anden port.

Ikke til, men fra mig, da min lille client kun kan sende mails, og ikke
modtage dem....

> Men da alle andre mailservere forventer
> SMTP trafik på port 25 så bliver du nødt til at anvende Tele2s SMTP
> server,
> som er eneste tilladte.

Ok, det vil sige at selv om jeg så fandt en xyz mail-server et eller andet
sted, så ville jeg stadig ikke kunne benytte denne ??

> For at forhindre SPAM ind i deres netværk, og forhindre spam ud af deres
> netværk.

Vil det sige at det er istedet for at sætte et ordenligt spam-filter på
serverne ??
- er det så ikke lidt den "nemme" løsning ??
Hvordan forhindre det Spam ?? det forstår jeg ikke....
(måske er jeg bare for dum....)

> TDC har lavet begrænsningen på nogen af deres linjer, men ikke dem alle
> endnu.

Vil det sige at TDC også vil gøre precis det samme på et tidspunkt, eller er
der noget med at det kun er (som jeg mener at have læst) på dynamiske IP
adresser de laver disse tiltag ??
Og har det evt. noget med at gøre om man har en prof linie eller en privat
linie hos TDC ??
- så kan man jo vælge en fast IP/prof. linie, hvis det er tilfældet...
(Jeg har fast IP hos Tele2, men der er problemet generelt tror jeg)

Jeg tror iøvrigt at jeg har givet et par tyske teknikere i en af de helt
store koncerner lidt at tænke over, da jeg spurgte dem, for deres
Internet-modul er lovet til at kunne sende E-mail, have FTP og HTML-server,
men hvis den ene del (e-mail)ikke kan anvendes, så er der et problem....

--
Peter

Fra : Henning

Dato : 22-01-07 19:30

> [...]
>serverne ??
>- er det så ikke lidt den "nemme" løsning ??
>Hvordan forhindre det Spam ?? det forstår jeg ikke....

For at forhindre at du eller andre kunder sender tonsvis af spam
anonymt ud på nettet. Hvis du gør det som systemet er strikket sammen,
kan ISP'en finde dig efterfølgende.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-01-07 20:22

"PSD" <pshdo@tele.two.adsl.dk> crashed Echelon writing

> Nogle af dem køre på port 587 i stedet har jeg set, det er vel dem der
> køre med det der godkendelses halløj....

http://www.ietf.org/rfc/rfc2476.txt

Tror bare ikke der er mange mailservere som har det implementeret

> Ok, det vil sige at selv om jeg så fandt en xyz mail-server et eller
> andet sted, så ville jeg stadig ikke kunne benytte denne ??

Nej. Kravet fra Tele2 er at alle uanset retning
(afsendelse/modtagelse) mails skal gå igennem deres.

> Vil det sige at det er istedet for at sætte et ordenligt spam-filter
> på serverne ??

Kunder ønsker ikke filtering af data, sæt Tele2 kom til at filtrere for
meget, så skulle de stå til ansvar for dette. Syntes det er en fin løsning.

> - er det så ikke lidt den "nemme" løsning ??
> Hvordan forhindre det Spam ?? det forstår jeg ikke....
> (måske er jeg bare for dum....)

Trojaner, Vira, Orme, spyware, hijacked maskiner osv er faktisk mange af
årsagerne til spam nu om dage. Og ikke som i gamle dage hvor det faktisk
var en reel mailserver der stod og spammede.

Ved at lukke port 25, sikrer man sig at ovennævnte programmer med indbygget
egen SMTP server (for afsendelse af mail) ikke kan spamme omverdenen.

> Vil det sige at TDC også vil gøre precis det samme på et tidspunkt,

Jeg tror det er et spørgsmål om tid.

> [...]
> dynamiske IP adresser de laver disse tiltag ??
> Og har det evt. noget med at gøre om man har en prof linie eller en

Kan ikke huske den præcise gang, men der er noget med det kun er
erhvervslinjerne og dem med fast IP som kan p.t.

--
Bjarke Andersen

Fra : PSD

Dato : 22-01-07 20:37

Hej.

> Ved at lukke port 25, sikrer man sig at ovennævnte programmer med
> indbygget
> egen SMTP server (for afsendelse af mail) ikke kan spamme omverdenen.

Ja, men vel også kun precis de tilfælde.....
- det vil vel stadig ikke fungere over for de vira mv. der bare bruger din
e-mail klient til at sende med ??

Det er vel ikke helt umuligt at "scripte" en eks. outlookexpress til at
sende mails til atte i kartoteket, og bruge bare gøre brug af OE´s
indstillinger....??
- det er det jeg tænkte på mht. at kalde det for den nemme løsning bare at
flytte porten....

Nå men jeg er virkelig spændt på hvad de flinke Siemens gutter kommer op
med......

--
Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-01-07 21:13

> Ja, men vel også kun precis de tilfælde.....
> - det vil vel stadig ikke fungere over for de vira mv. der bare bruger
> din e-mail klient til at sende med ??

Næste trin. Den tid den sorg.

> Nå men jeg er virkelig spændt på hvad de flinke Siemens gutter kommer
> op med......

Modulet har ikke mulighed for at pege på ekstern SMTP?

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter SD.

Dato : 23-01-07 10:50

Hej.

> Modulet har ikke mulighed for at pege på ekstern SMTP?

Med det, ved jeg ikke precis hvad du mener.....
Jeg kan indsætte en IP adresse til en SMTP-server og et Port-nummer ikke
andet....
Så jeg kan eks. ikke logge på Tele2´s SMTP-server og afsende mail igennem
denne....

Måske har jeg forklaret alt dette lidt forkert ??

Det jeg har et en "Siemens CP243-1 IT" som er et PLC modul der kan sende en
mail hvis den ser eks. en fejl el.lign på en installation eller en maskine
(og her tænker jeg ikke på en maskine ala en PC men en Industri-maskine der
eks. står og tapper mælk el.lign.)
Dette modul har så brug for en IP-adresse til en SMTP-server, så den kan
sende en fejl-mail afsted..... Og til dette brug har jeg så kun mulighed for
at indtaste et IP nummer og et Port-nummer..... (Ja faktisk 2 IP og 2 porte,
da den også kan køre ud til en backup adresse....)
- men ikke noget login og kode.....

Siemens er pt. ikke vendt tilbage med noget, så jeg venter stadig spendt på
hvad der sker......
- det med at ISP´erne køre SMTP på denne måde med logon osv. må da også være
kendt i eks. Tyskland (hvor Siemens jo er ret store....he he), eller er det
mon et rent Dansk fenomen ??

--
Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 12:08

"Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote in message
> [...]
> for at indtaste et IP nummer og et Port-nummer..... (Ja faktisk 2 IP og 2
> porte, da den også kan køre ud til en backup adresse....)

Så må du opsætte en intern post-server der kan fungere som relay.

Som andre har nævnt, så har TDCs professionelle løsninger ikke pt spærret
for port 25. Det kunne være et alternativ.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : PSD

Dato : 23-01-07 19:46

Hej.

> Som andre har nævnt, så har TDCs professionelle løsninger ikke pt spærret
> for port 25. Det kunne være et alternativ.

Det vil jeg undersøge......

--
Peter

Fra : Frank Damgaard

Dato : 23-01-07 14:36

Peter SD. skrev:
> [...]
> andet....
> Så jeg kan eks. ikke logge på Tele2´s SMTP-server og afsende mail igennem

Brug en anden mailudbyder/mailhotel der har alternativ port åben til post,
F.eks. giver surftown også mulighed for brug af port 587 hvis internetudbyderen
spærrer på por 25.
Det forudsætter dog at du din mail hos den pågældende mailhotel
(afsenderadresse skal hostes på mailhotel)

Ellers undersøg om ikke det mailhotel du anvender nu ikke skulle have
mulighed for brug af en alternative port.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-02-07 21:03

> Brug en anden mailudbyder/mailhotel der har alternativ port åben til
> post, F.eks. giver surftown også mulighed for brug af port 587 hvis
> internetudbyderen spærrer på por 25.

Det hjælper ham jo ikke, fordi han ikke har nogen mulighed for at angive
hverken brugernavn eller adgangskode.

Claus

Fra : Frank Damgaard

Dato : 08-02-07 01:06

Claus Tersgov skrev:

> Det hjælper ham jo ikke, fordi han ikke har nogen mulighed for at angive
> hverken brugernavn eller adgangskode.

Hvis man kan leve med at sende til en mailadresse på sit domæne hos mailhotellet
bør det virke uden brugernavn eller adgangskode.
(forudsat de IP adresser der sendes fra ikke er i en eller anden blokker-list
og ens mailhotel bruger disse)

Men ellers må løsningen være en egen lille minimailserver der modtager
de afsendte mail.
(kan laves med gammel PC og f.eks. en SME-linuxserver)

Fra : bent

Dato : 25-02-07 18:12

Sæt selv en (linux) mail server op.... det er super nemt:
http://www.linuxbog.dk/admin/admin/e-post-server.html
evt. lav et relay fra serveren til et billigt domæne og videre ud i verden.
(har set dem ned til 2-5 kr. pr. mrd.for "mail-only")

-Bent

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 24-01-07 19:55

"PSD" <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

>Ja, men vel også kun precis de tilfælde.....
>- det vil vel stadig ikke fungere over for de vira mv. der bare bruger din
>e-mail klient til at sende med ??

Det tvinger de viras udgående post gennem udbyderens egen server, som
kan have (eller med kort varsel få) alle mulige former for filtrering,
herunder fx en grænse på hvor mange breve man kan sende fra én kunde pr.
døgn. Og selv hvis de ikke bliver filtreret, så bliver de logget så man
senere kan spore hvilken kunde de kom fra og stoppe problemet.

Med hensyn til løsningen af dit problem, så forekommer det mig at Daniel
Stjernholms forslag er det aldeles oplagt rigtige. Måske behøver man
endda ikke faste ip-adresser på alle installationerne hvis man
konfigurerer sin lille mailserver til kun at ville videresende post til
præcis den eller de få modtagere der skal kunne sendes til, så den ikke
er et åbent relæ.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-01-07 22:58

> Men da alle andre mailservere forventer
> SMTP trafik på port 25 så bliver du nødt til at anvende Tele2s SMTP server,
> som er eneste tilladte.

Det er da noget værre sludder, man kan da sagtens anvende SMTP-servere
der kører på en anden port, bare den så kommunikerer videre til
modtagerens mailserver på port 25.

Peter SD: Du har umiddelbart 2-3 muligheder.

1: Hvis du har mulighed for at lade en computer køre i netværk med
serveren, så installer f.eks. ArgoSoft Mailserver (Freeware)
http://www.argosoft.com/RootPages/MailServer/Default.aspx på computeren.

Lad mailserveren lytte på port 26, og opsæt den til at bruge Tele2's
SMTP-server som "Smarthost".

I el-installations serveren indskriver du denne computers lokale IP,
samt portnummer 26.

2: Køb et webhotel hos en udbyder der tilbyder SMTP på en alternativ
port, det bør kunne fåes til ca. 100 kr./år (mail mig evt. hvis det
bliver aktuelt og du ikke selv kan finde noget)

3: Da jeg var inde på Argosofts hjemmeside for at finde linket til dig
fandt jeg tilfældigt et nyt produkt fra dem som faktisk ser ud til at
kunne løse dit problem (går ud fra det aldrig vil blive aktuelt med mere
end 3 mails i døgnet) -
http://www.argosoft.com/RootPages/MiniMail/Default.aspx

Jeg har dog aldrig selv prøvet produktet, men ud fra beskrivelsen ser
det brugbart ud.

--
Michael

Fra : Peter SD.

Dato : 23-01-07 11:01

Hej.

Tak for dit svar.....

> 1: Hvis du har mulighed for at lade en computer køre i netværk med
> serveren, så installer f.eks. ArgoSoft Mailserver (Freeware)
> http://www.argosoft.com/RootPages/MailServer/Default.aspx på computeren.

Helst ikke, da det lidt vil ødelægge ideen om en lille smart løsning,
hvor vores Siemens modul skulle ud og sidde forskellige steder på maskiner,
pumpebrønde o.lign rundt om i DK......

> 2: Køb et webhotel hos en udbyder der tilbyder SMTP på en alternativ port,
> det bør kunne fåes til ca. 100 kr./år (mail mig evt. hvis det bliver
> aktuelt og du ikke selv kan finde noget)

Har de så en SMTP-server som kun har brug for eks. et IP-nummer og en port
??
- ikke noget login, da det er det der er roblemet som jeg ser det.....
For så var det da klart en ide......

> [...]
> fandt jeg tilfældigt et nyt produkt fra dem som faktisk ser ud til at
> kunne løse dit problem (går ud fra det aldrig vil blive aktuelt med mere

Nej, helst så få som muligt 1-2 pr.md., og helst slet ingen, da vi kun vil
sende fejl-mails.......
- og måske en ugentlig til at sige at systemet stadig virker.....

> Jeg har dog aldrig selv prøvet produktet, men ud fra beskrivelsen ser det
> brugbart ud.

Jeg vil kikke på det.....
Men det kræver vist ogå en PC skal stå tændt, ser det ud til ??
- og jeg har ingen PC i den installation der er tale om her......

Jeg har kun den lille Siemens CP243-1 IT, som kun vil have en IP adresse og
et portnummer for at kunne sende en fejl-mail......

--
Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 12:12

> Helst ikke, da det lidt vil ødelægge ideen om en lille smart løsning,
> hvor vores Siemens modul skulle ud og sidde forskellige steder på
> maskiner,
> pumpebrønde o.lign rundt om i DK......

OK, hvis det er til det formål, så ville jeg gøre en af to ting:

1: Satse på et mere avanceret modul end den du har nu, så du ikke har
problemet.

2: Koble løsningen med en lille SBC (single board computer) som kan oprette
et VPN mellem disse enheder og en central lokation, således at enhederen kan
benytte en central mailserver. Dermed sikrer i også enhederne mod indbrud,
mens i stadig kan fjernkontrollere dem.
Jeg ville også overveje at koble dem med en GSM-enhed, så man kan komme af
med kritiske fejl i tilfælde af net-nedbrud.

Fra : PSD

Dato : 23-01-07 19:45

Hej.

Tak for dit svar....

> 1: Satse på et mere avanceret modul end den du har nu, så du ikke har
> problemet.

Modulet er allerede det mest avancerede som Siemens tilbyder til denne PLC
type (S7-2xx), men uanset om jeg går op i en S7-3xx eller helt op i S7-400,
så er Internet-modulet precis det samme......
- det er så bare ikke ofte at man sætter en af de store 300 eller 400 op i
exs. en pumpebrønd....

> 2: Koble løsningen med en lille SBC (single board computer) som kan
> oprette et VPN mellem disse enheder og en central lokation, således at
> enhederen kan benytte en central mailserver.

Min egen ide er at finde en gammel lille PC (bærebar el.lign. der bare kan
stå med en SMTP-server sat op, og denne kan så bare sende mail´en vidre.....
- det kræver vel ikke så meget hardware at køre sådan en lille ting......

> Dermed sikrer i også enhederne mod indbrud, mens i stadig kan
> fjernkontrollere dem.

Precis, der har været snakket VPN i forbindelse med sikkerhed, men det
regner kunden ikke som nødvendigt, da det kun skulle være port 80 man vil
kunne komme i kuntakt med udefra......

> Jeg ville også overveje at koble dem med en GSM-enhed, så man kan komme af
> med kritiske fejl i tilfælde af net-nedbrud.

Det er jo en anden mulighed, som jeg også har tænkt på, og så simpelthen
droppe mail-delen og sende SMS´er i stedet, men kunden mener ikke selv at de
har nogen så kritiske fejl.....
- det gør intet at anlæget stopper i nogle dage engang i mellem......

--
Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 20:35

"PSD" <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote in message
> Modulet er allerede det mest avancerede som Siemens tilbyder

Well, hvis ikke Siemens kan levere...

> [...]
> vidre.....
> - det kræver vel ikke så meget hardware at køre sådan en lille ting......

Nej. Men hvis det skal stå ude i marken og ikke serviceres efter
installation, så ville jeg kigge efter noget industrielt:
http://www.danbit.dk/produkter/0207.phtml

> Precis, der har været snakket VPN i forbindelse med sikkerhed, men det
> regner kunden ikke som nødvendigt, da det kun skulle være port 80 man vil
> kunne komme i kuntakt med udefra......

Well, jeg ville stadig foretrække at det kun var mig der kunne komme i
kontakt med den.

> Det er jo en anden mulighed, som jeg også har tænkt på, og så simpelthen
> droppe mail-delen og sende SMS´er i stedet, men kunden mener ikke selv at
> de har nogen så kritiske fejl.....

OK, jeg fik fornemmelsen at det var en generel ting og ikke til en specifik
kunde.
Hvis det er en generel ting kommer der jo nok en kunde før eller siden, der
har behovet.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-01-07 17:14

> Har de så en SMTP-server som kun har brug for eks. et IP-nummer og en port
> ??
> - ikke noget login, da det er det der er roblemet som jeg ser det.....
> For så var det da klart en ide......

Mnjae, jeg kunne hvert fald nok lave noget fusk der ville gøre tricket ;)

Mail mig evt. og fortæl hvilken e-mailadresse der skal sendes til så
sender jeg IP-nummer og port tilbage, så kan du i hvert fald lige teste
uforpligtende om ikke det kan fåes til at virke..

Min mailadresse er valid

--
Michael

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 24-01-07 19:34

On Tue, 23 Jan 2007 11:00:51 +0100, "Peter SD."
<pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

Hej Peter

>Helst ikke, da det lidt vil ødelægge ideen om en lille smart løsning,
>hvor vores Siemens modul skulle ud og sidde forskellige steder på maskiner,
>pumpebrønde o.lign rundt om i DK......

Hvis jeg forstår dit scenario korrekt, ville jeg helt afgjort og uden
tøven "bare" sætte en beskeden server op hjemme hos jer selv (går ud
fra at I er et elektrikerfirma el. lign.) - alternativt kunne I leje
en virtuel server i byen.

Denne server sætter du op med noget mailserver-software til at lytte
SMTP på fx port 587, og tillader så relaying for de IP-adresser som
jeres kunder har. I den forbindelse er det så nødvendigt at kunderne
skal have faste IP-adresser, men det krav burde vel være til at
opfylde.

De forslag der har været med små PC'er osv. ude i de enkelte
installationer lyder for mig som unødigt overkill.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-07 20:06

Daniel Stjernholm skriver:

> [...]
>
> Denne server sætter du op med noget mailserver-software til at lytte
> SMTP på fx port 587, og tillader så relaying for de IP-adresser som

Eller bare modtage mails og sende dem videre når der er en alarm.

Hvorfor ikke drive det videre ?
24 timers overvågning af vandværkerne.....

Hvis man endeligt vil noget med IP, sætter man fast ip på vandværkerne,
laver overvågningssoftware så man kan se status på det enkelte vandværk,
temperaturer, tryk flow osv....
Så kan man enten lege overvågning og alarmere kunderne, eller gå videre
og lave detaljerede logs over, vhad der foregår.
(fuck, jeg har været for længe i vindmøllebranchen)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-02-07 21:01

> Jeg har brug for en mail-server der ikke benytter "min server kræver
> godkendelse".....
>
> Hvor finder jeg sådan en ??

Det finder du næppe, fordi der er ikke ret mange som vil lade en SMTP server
stående åbent. Det ville være vanvittigt, fordi der så er fri adgang for
spammere.

Du kan måske finde en udbyder som vil lade dig connecte, hvis du har fast
ip, men det koster sikkert penge at få sat op, fordi det skal gøres manuelt.

Nu har jeg læst hele tråden, og dit system er antageligvis beregnet til at
connecte til en *lokal* mailserver på virksomhedens lokalnetværk. Derfor
ingen brugernavn eller kode.

Din eneste chance er nok at finde en nørd som mig som har egen mailserver,
og som måske kan sætte en konto op, som kun kigger på IP adressen. Jeg
tvivler på, at du vil få en udbyder til det.

Claus