Tele2 freeway
Fra : Frank Helbo

Dato : 20-01-07 17:44

For nogle dage siden skrev "Pluto" for at høre om erfaringer med Tele2
Freeway.

Jeg benyttede Tele2 Freeway indtil for nogle måneder siden uden
problemer - troede jeg. Først den dag, at jeg tjekkede hastigheden på
min forbindelse blev der problemer.

Jeg fandt ud af, at jeg kun fik halvdelen af den hastighed, som jeg
betalte for. Hvilket jeg selvføælgelig påpegede.

Jeg brugte min forbindelse temmelig meget - men efter jeg havde
protesteret og modtog en kompensation, opsagde de min forbindelse,
fordi de sagde, at de ikke kunne øge hastigheden. De tilbød mig den
faktiske hastighed - til den samme pris fremover. Hvilket jeg
selvfølgelig sagde nej til.

Så jeg kan kun opfordre alle, der benytter Tele2 Freeway til at tjekke
deres hastighed - f.eks. på
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6501.

Når man så ringer til Tele2 får man den besked, at man ikke kan tjekke
hastigheden ved tdc - og man får en introduktion til deres egen test -
en meget langsommelig procedure, hvor man skal bevæbnes med megen
tålmodighed

--
fh

Fra : Søren Fischer

Dato : 20-01-07 18:03

Frank Helbo <f.helbo@4R7VSgmail.com> wrote:
> [...]
> hastigheden ved tdc - og man får en introduktion til deres egen test -
> en meget langsommelig procedure, hvor man skal bevæbnes med megen

At downloade en fil fra http://speedtest.tele2.dk og se hvilken
hastighed man downloader med ?
Det er ikke rocket science, at se på download-vinduet og se f.eks. 200
kb/sek på en 2mbit

mvh
Søren

Fra : Frank Helbo

Dato : 20-01-07 19:37

usenet@fischermedia.dk (Søren Fischer) skrev:
>Frank Helbo

> [...]

OK, så har de ændret procedure siden maj. Det er
også underordnet - men tjek din forbindelse!!!!!
--
fh

Fra : Frank Helbo

Dato : 21-01-07 10:45

Efter nu at have tjekket dit link, kan jeg se, at
det stadig er den samme metode Tele2 bruger. Det
er rigtigt, at jeg skulle dawnloade filen, men så
skulle jeg lade maskinen køre i to timer og skrive
den målte hastighed ned efter den første time og
igen efter den anden time og så igen kontakte
Tele2' hotmail - hvor der altid var - og sikkert
er - laaaaaang ventetid.

--
fh

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-01-07 10:52

On Sat, 20 Jan 2007 18:03:26 +0100
usenet@fischermedia.dk (Søren Fischer) wrote:

> At downloade en fil fra http://speedtest.tele2.dk og se hvilken
> hastighed man downloader med ?
> Det er ikke rocket science, at se på download-vinduet og se f.eks. 200
> kb/sek på en 2mbit

men giver ikke et klart billede af ens forbindelse ud til resten af
verden. Til det er speedtest.net meget bedre.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-01-07 11:04

On Sun, 21 Jan 2007 10:52:00 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...] men giver ikke et klart billede af ens forbindelse ud til resten
> af verden. Til det er speedtest.net meget bedre.

Man skal bare være opmærksom på, at latency betyder ret meget for
resultatet, når man overfører til og fra lokationer, der er langt væk.
Faktisk kan ens netværks-settings i Windows betyde en hel del for den
opnåede performance.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-01-07 11:02

Hej Frank!
"Frank Helbo (slet 4R7VS)" <f.helbo@4R7VSgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hastigheden ved tdc - og man får en introduktion til deres egen test -
> en meget langsommelig procedure, hvor man skal bevæbnes med megen

Nu har jeg afprøvet min hastighed på ovenstående link, og jeg kan ikke nikke
genkendende til din situation (siger ikke, at du lyver eller lign. - blot at
min forbindelse er ok!):

Første test:
Download: 1718 Kbit/s
Upload: 414 Kbit/s