ClearWire - alternativ?
Fra : peet_dk

Dato : 17-01-07 16:25

Nogle der har erfaringer med ClearWire? - Evt. andre alternativer til
internet i Odense, når man ikke har fastnet eller kabeltv?

--
peet_dk was here..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-07 19:31

"peet_dk" <peetno@spampeet.dk> wrote in message
> Nogle der har erfaringer med ClearWire?

Jeg har et abonnement, som jeg bruger når jeg er off site.
Jeg har brugt det i Århus og Randers og er ganske godt tilfreds.
Hastigheden svarer til det forventede, og ip-kvaliteten (primært latency og
jitter) er meget bedre end på UMTS, som jeg også har leget med.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-01-07 20:19

> [...]
> Hastigheden svarer til det forventede, og ip-kvaliteten (primært latency
> og jitter) er meget bedre end på UMTS, som jeg også har leget med.

Hvad er det lige jitter er i den forbindelse?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-07 00:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> Hvad er det lige jitter er i den forbindelse?

Jitter er variationer i latency

Fra : rl

Dato : 17-01-07 20:51

> Nogle der har erfaringer med ClearWire? - Evt. andre alternativer til
> internet i Odense, når man ikke har fastnet eller kabeltv?

Hvorfor ikke bare oprette fastnet eller vælge Cybercity. Det er da noget
billigere end clearwire? Som jeg ser det tager de da over 500 for en 2 mbit?

Fra : peet_dk

Dato : 17-01-07 22:27

Meningen var også jeg skulle have CC.. Havde faktisk bestilt det, men fik
brev om det ikke kunne lade sig gøre før jeg fik et aktivt telefonstik...
Troede ellers det var nok bare der var telefonstik i væggen.. Men nej.. Hvis
jeg skal have adsl ska jeg betale 950 kr for at få gang i telefonlinjen...

--
peet_dk was here

Fra : rl

Dato : 17-01-07 23:31

Hvis
> jeg skal have adsl ska jeg betale 950 kr for at få gang i telefonlinjen...

Eller 850 hvis du bestiller online. eller du kan bestille teletid for 375
online, hvis du er under 28 år mener jeg. Der er også mulighed for tdc
netway som er ip tlf. med en 1 mbit bredbånd for 328 kr. i mdr. Det er
gratis at oprette, men support får man vdst kun online. Men der er da nogle
muligheder.

Fra : rl

Dato : 17-01-07 23:46

> Eller 850 hvis du bestiller online. eller du kan bestille teletid for 375
> online, hvis du er under 28 år mener jeg.

Efter opr. af tlf. linien med en af de 2 muligheder, kan du bestille 2 mbit
bredbånd, som er gratis at oprette i øjeblikket, og som boostes op til 8
mbit indtil 30/6-07. Hastigheden kommer an på hvad der er muligt via
kablerne og afstanden til centralen. Men det er billigt med 319 for en 8
mbit, hvis kablerne tillader det. Jeg er selv ved at overveje at skifte fra
webspeed 4096/512 til 519 kr. i mdr. Men jeg har heller ikke tlf. linien så
det koster min. de 375 for teletid online. Men det overvejer jeg godt nok
også. Jeg håber dog snart at webspeed sænker priserne og øger hastigheden.

Fra : peet_dk

Dato : 18-01-07 17:48

> Eller 850 hvis du bestiller online. eller du kan bestille teletid for 375
> online, hvis du er under 28 år mener jeg. Der er også mulighed for tdc
> netway som er ip tlf. med en 1 mbit bredbånd for 328 kr. i mdr.

Prøv lige at kigge på det netway, måske en mulgihed - tak for input :)

--
peet_dk was here..
http://www.peet.dk