Åbne porte i TDC router netopia 3347 ????
Fra : Peder

Dato : 16-01-07 09:15

Hej

Jeg vil gerne have åbnet nogle porte på min netopia 3347 router fra TDC.

Er der nogen som kender en måde, at gøre det selv ????

Mvh Peder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-01-07 17:42

Peder skriver:

> Jeg vil gerne have åbnet nogle porte på min netopia 3347 router fra TDC.

Hører den til en Pro linje ?

> Er der nogen som kender en måde, at gøre det selv ????

http://www.netopia.com/support/hardware/technotes/CIR_014.html

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peder

Dato : 16-01-07 21:01

Pro linje ??? Det er en firma adsl linie jeg har. ( Hvis det er det du
mener ? )

Jeg har prøvet at fange routeren (http og telnet) på 192.168.1.254 , men
uden held.

Mvh Peder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-01-07 22:11

Peder skriver:

> Pro linje ??? Det er en firma adsl linie jeg har. ( Hvis det er det du
> mener ? )
>
> Jeg har prøvet at fange routeren (http og telnet) på 192.168.1.254 , men
> uden held.

Så er den sikkert låst fra TDC's side.

De gør det for at minimere problemer skabt af kundernes "roden" i
opsætninger.

Hvis du har en firmabetalt linje, så kan det være at dit firma har opsat
retningslinjer for, hvad du må bruge linjen til. Jeg havde eksempelvis
ADSL gennem Sonofisk, da jeg arbejdede hos Vestas, her måtte jeg ikke
ændre i routeropsætning, da jeg kunne gå på firmaets netværk via VPN (at
det intet har at sige er noget helt andet). Routeren er formodentligt
TDC's ejendom.

Køb en anden router du selv kan rode med.

Fra : Tim Christensen

Dato : 27-01-07 23:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Køb en anden router du selv kan rode med.

Man kan ikke erstatte Netopia Routeren fra TDC (ikke engang hvis man
køber en identisk Router selv).

Mvh

Tim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-07 10:09

On Sat, 27 Jan 2007 23:00:10 +0100, Tim Christensen <nospam@eson.dk>
wrote:

> Man kan ikke erstatte Netopia Routeren fra TDC

Hvorfor skulle man ikke kunne det?

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 19:32

Tim Christensen skriver:

> Man kan ikke erstatte Netopia Routeren fra TDC (ikke engang hvis man
> køber en identisk Router selv).

Det er nyt for mig, kan du forklare hovrfor ?

Fra : Tim Christensen

Dato : 29-01-07 21:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Tim Christensen skriver:
>
> Det er nyt for mig, kan du forklare hovrfor ?

Fordi at TDC bruger VGx (Virtual Gateway Technology) hvilket betyder at
ADSL kanalen til routeren til initieres fra TDCs side (til gengæld gør
det dem istand til at oprette flere uafhængige virtuelle ADSL kanaler på
samme linje).

Man kan dog stadig bede om skifte til modem-løsningen hvor det ikke er
et problem at bruge sin egen router. Eller placere sin egen router efter
Netopia routeren, men så skal man bare stadigvæk betale TDC kassen for
at ændre konfigurationen, hvis man vil have åbne porte.

Mvh

Tim

Fra : Kasper

Dato : 16-01-07 19:18

"Peder" <peder.p@mail.com> wrote in message
> Hej
>
> Jeg vil gerne have åbnet nogle porte på min netopia 3347 router fra TDC.
>
> Er der nogen som kender en måde, at gøre det selv ????

Jeg tror du skal gå ud fra at den er totalt låst til remote
administration....

har selv en liggende, men har dog ikke prøvet så meget...

Kasper