spam/grænse? smtp.mail.dk
Fra : Tommy Oksen

Dato : 14-01-07 10:52

Hej
er der en grænse for hvor mange man kan sende til på en gang?

Når min far sender (samme) Nytårshilsen ud til ca. 30 på en gang, så får han
en fejlmeddelse i hovedet.

"Server "smtp.mail.dk" Protokol SMTP Svar fra server "550 Error: We don't
want your SPAM ............................ Fejlnummer: 0x800CCC69"

Hvis det er en grænse for hvor mange man må sende på en gang, hvad er den
så? Og kan man ændre den?

Mvh. Tommy
mail = fornavn hos hynding dot danmark

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-01-07 17:01

Tommy Oksen skrev:

> er der en grænse for hvor mange man kan sende til på en gang?

Åbenbart, men det er den enkelte udbyder der sætter den.

> Hvis det er en grænse for hvor mange man må sende på en gang, hvad er den
> så? Og kan man ændre den?

Spørg udbyderen - eller start med to ens mail og så tre og fire
osv. til der blokeres.

--
Bertel

Fra : Allan J

Dato : 14-01-07 17:21

Tommy Oksen:
> [...]
> want your SPAM ............................ Fejlnummer: 0x800CCC69"
>
> Hvis det er en grænse for hvor mange man må sende på en gang, hvad er den så?

Hvis du sætter din fars email konto rigtig op med Asmtp
istedet for smtp, så er problemet væk.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/soeg.php?q=asmtp&group=567
fortæller : hvad - hvorfor og hvordan..

Mvh Allan

Fra : Tommy Oksen

Dato : 15-01-07 21:48

"Allan J" <nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Hvis du sætter din fars email konto rigtig op med Asmtp
> [...]

Hej,
Tusind tak,
dejligt konstruktivt svar - jeg fixer det hos "den gamle" en af dagene.

Mvh. Tommy

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-01-07 09:53

> Hvis du sætter din fars email konto rigtig op med Asmtp
> istedet for smtp, så er problemet væk.

Ja, men en masse andre kommer til!

Claus

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-01-07 14:31

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> skrev 2007-01-18:

> Ja, men en masse andre kommer til!

Hvilke? Jeg kan ikke komme på nogen.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-07 15:51

Claus Tersgov skriver:

> Ja, men en masse andre kommer til!

Hvilke ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-01-07 15:02

On Sun, 14 Jan 2007 17:21:24 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:

> [...]

Kommer i tanke om at du ikke skal bruge asmtp-servere, men blot smtp -
mærkelig, der så er problemer......

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-01-07 15:03

On Sun, 14 Jan 2007 17:21:24 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:

>Hej
>Hvis du sætter din fars email konto rigtig op med Asmtp
>istedet for smtp, så er problemet væk.

Ikke min erfaring... Men det må jo komme an på en prøve.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-01-07 14:57

On Sun, 14 Jan 2007 10:51:39 +0100, "Tommy Oksen" <hynd@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvis det er en grænse for hvor mange man må sende på en gang, hvad er den
>så? Og kan man ændre den?

Man kan godt sende ud til mere end 30 - har haft samme problem en gang
og kan desværre ikke huske hvordan man løser det, men det har noget
med server/protokol at gøre, mener jeg.

Ring til tdc og forsøg at få hjælp, evt.