Hjælp vi bliver angrebet...
Fra : Silverflame

Dato : 27-06-01 22:03

Hej alle!
Det er vel nok en dejlig tid lige nu, men hver gang jeg tager en tur på min
nye hest (ja ja man har vel lov til at prale lidt!) .. så bliver vi angrebet
af fluer, det er ikke så meget myg der er der (endnu) men hold da .... op
hvor er det træls, nok mest for ham, det ødelægger altså også lidt
koncentrationen hos os begge, når vi hele tiden skal "slå fluer" væk.

Nå, men er der nogen som har en virkelig effektiv "opskrift" ellernoget? Jeg
har prøvet alverdens mygge og flue skræk på min tidligere pony, men det var
noget værre gas!
Jeg har læst tidligere indlæg om sommereksem og myggestik, men kommer hesten
ikke til at stinke langt væk af hvidløg? Det skal jo også lige være sådan at
men kan tåle at være i nærheden af ham... og han skal jo også lige kunne
holde sig selv ud!
Det jeg eftersøger er vist bare en mirakle-kur...
Nogen ideer?
Venligst Winnie.

Fra : Anet

Dato : 27-06-01 22:16

Hej Winnie

Tillykke med din nye hest. Hvad er det for en hest du har fået?
Vores den ene hest får altid Hvidløg for sin hoste (som ikke er der når han
holdes væk fra hø og får sit hvidløg). Han lugter ikke af hvidløg
overhovedet. Vi har brugt både pulver og flager.

hilsen
Anet

Fra : Silverflame

Dato : 29-06-01 10:54

Hej Anet
Han er en dansk varmblod, 13 år og helt vildt dygtig. Jeg flyver lige på
tiden på en lyserød sky, for jeg havde ikke lige regnet med at få råd til
hest efter min studentereksamen.
Livet er herligt!
Venligst Winnie.

Fra : Anet

Dato : 01-07-01 21:36

Hej Winnie

Det lyder bare til at være den helt rigtige hest for dig. Det er også meget
godt med en hest der har lidt alder for de er så dejlige livskloge og som
regel også rolige. Jeg håber at det kommer til at gå godt for Jer fremover.

hilsen

Anet

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 08-08-01 21:01

"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> holde sig selv ud!
> Det jeg eftersøger er vist bare en mirakle-kur...

Hej Winnie
Prøv at koge en dåse hjortetakssalt med to dl vand. Dette koget smøres på
hesten, på de udsatte områder - dog ikke alt for nær øjnene.
Om det virker, er jeg ikke helt sikker på, men det er jo lov at prøve - og
dyrt er det heller ikke.
Håber at du lykkes med prosjektet.
Hilsen Ditte