Slette temporary internet files?
Fra : Martin Ploug

Dato : 03-01-07 21:23

Hej

Jeg bruger IE 6 og Windows 2000.

Hver gang jeg forsøger at slette filer i Temporary internet files
(og sætter flueben i Delete all offline content - hvad dækker det i
øvrigt? er det de sider der ligger som foretrukne?)

går processen i stå med det samme.....altså den kommer med progrmmet
svarer ikke.
Hvorfor sker det? Er det for en stor mundfuld?

Kan jeg bare gå i stifiner og slette alle disse ting manuelt?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-01-07 13:15

Hej Martin Ploug, du skrev i dk.edb.internet.software.browser:

> Jeg bruger IE 6 og Windows 2000.

Forudsat ting ligger på Windows 2000 (jeg har desværre aldrig haft
Windows 2000) som på Windows XP, hvilket det vist gør:

> Hver gang jeg forsøger at slette filer i Temporary internet files
> (og sætter flueben i Delete all offline content - hvad dækker
> det i øvrigt? er det de sider der ligger som foretrukne?)

Nej, det dækker det, der ligger i
"F:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Temporary
Internet Files\Content.IE5\"

(Erstat <brugernavn> med dit aktuelle brugernavn. Dvs. hos mig er det
fx Rudi etc.).
Det er ikke en fejl, folderen hedder Content.IE5 også ved IE6.

Der ligger en masse ragelse *plus* en index.dat, der kan ende med at
blive _meget_ stor, hvis den ikke på en eller anden måde manuelt eller
via tredjepartshjælpeprogrammer holdes nede. Windows selv lader den
vokse i al evighed.

Index.dat kan ikke slettes med Windows i normal tilstand, men den burde
kunne i fejlsikret tilstand.

Hele stien er:
"F:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Temporary
Internet Files\Content.IE5\index.dat".

> går processen i stå med det samme.....altså den kommer med
> progrmmet svarer ikke.
> Hvorfor sker det? Er det for en stor mundfuld?

Bortset fra omtalte Index.dat, som ikke berøres vha. den proces, burde
det egentlig ikke være det. Men er der _meget_ i folderne, har jeg på
tidligere systemer "ude i byen" (dvs. ikke min egne maskiner, da de
altid er blevet ryddet for slagsen, hver gang IE lukkes) ofte været ude
for at det ofte tog uudholdeligt længe eller (omend sjældnere) at
skidtet frøs.

> Kan jeg bare gå i stifiner og slette alle disse ting manuelt?

Niks. Microsoft mener ikke, at folk har godt af at kunne se disse
filer, hvorfor de ikke kan ses i Stifinder. (Heller ikke selvom man har
den til at vise skjulte filer, systemfiler og alt, hvad den kan sættes
til at vise).

Du kan via nogle tredjepartsprogrammer som fx og ikke mindst Windows
Commander (som nu hedder Total Commander - du kan finde et link øverst
på min side i signaturen), som jeg anvender og et dusin år har gjort.

Men du kan også via en kommandoprompt, hvilket Microsoft enten har
glemt eller bestemt sig for, at folk, der kan bruge en sådan, vel ikke
tager varig skade af st se deres maskines indhold

Prøv at starte en op og du dir- og cd-kommandoerne for at navigere dig
derned. (Kender du dem ikke, kan du prøve at skrive fx "dir /?" eller
"cd /?" etc., som viser oversigter over de enkelte kommandoer. Og evt.
spørge til dem i Windowsgruppen, <news:dk.edb.system.ms-windows>).

Og så eller slette løs med del-kommandoen. (Bortset fra omtalte
Index.dat, hvor man først skal starte op i fejlsikret tilstand, gerne
'Fejlsikret tilstand kun med kommandoprompt').

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Martin Ploug

Dato : 06-01-07 15:10

Rudi Stegen skrev:

> [...]
> Index.dat, hvor man først skal starte op i fejlsikret tilstand, gerne
> 'Fejlsikret tilstand kun med kommandoprompt').

Til Rudi

Mange tak, dit indlæg hjalp mig med at løse mit problem.
Jeg måtte dog først lige sørge for at få vist skjulte filer, da jeg ikke
kunne se de pågældende mapper

Mvh. Martin