Internet explorer 7
Fra : Jens Greisen

Dato : 03-01-07 20:16

Har adskillige gange prøvet at downloade ie 7, men hver gang fået
beskeden efter handlingen: IE kunne ikke installeres du skal genstaret
for at bekræte evt ændringer af systemet er fjernet.
Microsoft vil ikke hjælpe da min windows er en såkaldt OEM version.
Bør jeg vente til windows update har opdateringen? Eller er jeg bare
ikke før smart?.Hilsen JAG

Fra : Søren Blom

Dato : 03-01-07 20:59

"Jens Greisen (slet H6ER0)" <arrebo@H6ER0oncable.dk> skrev
> [...]
> Microsoft vil ikke hjælpe da min windows er en såkaldt OEM version.
> Bør jeg vente til windows update har opdateringen? Eller er jeg bare

Har du google toolbar installeret, den havde jeg installeret og det gav ikke
andet end bøvl da jeg ville installere IE 7, så jeg fjernede google Toolbar
og så virker det fint, har så siden da installeret google toolbar, så nu
køre IE 7 med google toolbar

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Allan Jensen

Dato : 03-01-07 22:22

On 03 Jan 2007 19:15:41 GMT, Jens Greisen <arrebo@H6ER0oncable.dk>
(slet H6ER0) wrote:

> [...]
>Microsoft vil ikke hjælpe da min windows er en såkaldt OEM version.
>Bør jeg vente til windows update har opdateringen? Eller er jeg bare

Jeg har uden held prøvet at installere ie 7 , den vil ikke lade sig
installere.

Jeg har afinstalleret Google toolbar og Norton Antivirus før forsøget
på installationen.

Efter forsøget vil ie 6 i flere tilfælde så heller ikke køre
ordentligt.

Det er første gang at et Microsoft produkt ikke vil lade sig
installere hos mig.

mvh
Allan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-07 23:56

Allan Jensen skrev:

> Jeg har uden held prøvet at installere ie 7 , den vil ikke
> lade sig installere.

Hvilket operativsystem?
Hvilken servicepack?

(minimum for IE7 er XP SP2)

Hvilken besked får du når du prøver at installere?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Jensen

Dato : 04-01-07 13:08

On Wed, 03 Jan 2007 23:55:46 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvilket operativsystem?
>Hvilken servicepack?
>
>(minimum for IE7 er XP SP2)
>
>Hvilken besked får du når du prøver at installere?

IE kunne ikke installeres du skal genstarte for at bekræfte evt
ændringer af systemet er fjernet.

Operativsystem: Windows XP Home SP2

mvh
Allan

Fra : Jens Greisen

Dato : 04-01-07 16:26

Jens Greisen <arrebo@H6ER0oncable.dk> (slet H6ER0) skrev:
> [...]
>downloade ie 7, men hver gang fået
>beskeden efter handlingen: IE
>kunne ikke installeres du skal genstaret
Jeg vil gerne taake for svarene men intet hjæper. Jeg har SP2 så
jeg venter på Windows update.Venlig hilsen JAG

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-07 19:25

Jens Greisen (slet H6ER0) skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Microsoft vil ikke hjælpe da min windows er en såkaldt OEM
> version.

Så er det forhandleren, der har overtaget supporten - så det er
den forhandler, hvor din OEM version er købt, der skal hjælpe i
stedet for MS - det ligger i OEM ordningen.

Jan

Fra : Jens Greisen

Dato : 06-01-07 13:49

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> skrev:

>Så er det forhandleren, der har overtaget supporten - så det er
>den forhandler, hvor din OEM version er købt, der skal hjælpe i
>stedet for MS - det ligger i OEM ordningen.
>
>Jan
Det er Medion og de siger de ikke har support på IE7, så de
sender aben tilbage til Microsoft

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 07-01-07 00:17

"Jens Greisen (slet XE7KY)" <arrebo@XE7KYoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det er Medion og de siger de ikke har support på IE7, så de
> sender aben tilbage til Microsoft

Hej Jens
Jeg har 2 Medion modeller - begge har taget fint imod IE 7 - helt uden
problemer.
Har du ændret på din Medion opsætning?
Hlsen
Jørgen

Fra : Jens Greisen

Dato : 08-01-07 13:58

J. K. Jørgensen <jjdan@galnet.dk> skrev:

>"Jens Greisen (slet XE7KY)"
> [...]
Det tror jeg ikke, men selv en jonglør kan tabe en bold. Leg
venter til opdateringen kommer senere, men mange tak til alle
der har forsøgt at hjælpe.
Jens

Fra : gc

Dato : 08-01-07 11:00

"Jens Greisen (slet H6ER0)" <arrebo@H6ER0oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Microsoft vil ikke hjælpe da min windows er en såkaldt OEM version.
> Bør jeg vente til windows update har opdateringen? Eller er jeg bare

Havde samme problem !
Dette virkede for mig.

kør følgende i "kør" i startmenuen.
secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb
/verbose

Det tager lidt tid (3-4 min) og kan virke som om det er gået i stå.

Luk alle programmer ned, outlook, msn, evt. antivirus. mm.

Kør installationen igen fra den fil du downloadede.
(IE7-WindowsXP-x86-dan.exe)

Min installation foregik underlig nok på norsk, men IE7 er dansk efter
installationen.

/Gert

Fra : gc

Dato : 08-01-07 11:19

> Min installation foregik underlig nok på norsk, men IE7 er dansk efter
> installationen.

RETTELSE : min IE7 er sku på norsk, det er ellers "dan" filen jeg har brugt.

Fra : gc

Dato : 08-01-07 11:52

> RETTELSE : min IE7 er sku på norsk, det er ellers "dan" filen jeg har
> brugt.
Jeg hentede lige den samme "dan" fil igen fra nøjagtig samme sted, og nu er
den på dansk. ?????

Fra : Jens Greisen

Dato : 09-01-07 00:21

gc <gertc@msn.com> skrev:
>"Jens Greisen (slet H6ER0)"
> [...]
Til GC Gert. Jeg prøvede men fik svaret i kør: Kan ikke finde
Secredit kontroller korrekt stavning så det lykkedes ikke. Tak
alligevel for din indsats.Jens

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 09-01-07 00:28

On 09-01-2007 00:20 Jens Greisen wrote:
> Jeg prøvede men fik svaret i kør: Kan ikke finde
> Secredit kontroller korrekt stavning så det lykkedes ikke

skrev du "secredit" eller "secedit"? Det sidste er det korrekte navn.

Hvis du får besked om, at secedit ikke findes, så læs her
http://www.mzh.dk/blog/index.php?/archives/40-Internet-Explorer-7-pa-markedet.html
- jeg havde selv problemer med at få installeret IE7, og har beskrevet
løsningen, der involverer secedit, dér.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

www.mzh.dk

Fra : Jens Greisen

Dato : 09-01-07 14:48

Mikkel Z. Herold <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev:

> [...]
>findes, så læs her
>http://www.mzh.dk/blog/index.php?/archive
>s/40-Internet-Explorer-7-pa-markedet.html

Igen tusind tak for hjælpen. Nu virker IE7 såå skal man til at
lære men pensionister siges jo at have god tid. Tak Jens