Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Phishing-filter IE7 vs Kaspersky
Fra : Sven

Dato : 01-01-07 17:19

Hej.
IE7 med phishing-filter slået til er en lidt langsom affære, selv på min
4096/512 forbindelse. Nu bruger jeg også Kaspersky Internet security med
virus-killer og firewall, og den har også et phishing-filter. Med Kaspersky
kan jeg ikke mærke nogen nævneværdig hastighedsforskel om det er slået til
eller fra. Spørgsmålet er jo så, om Kaspersky gør det lige så godt som IE7?
Eller sagt på en anden måde, er IE7's phishing-filter mere effektivt end
Kasperskys's tilsvarende, eller er det bare dårligere programmeret?

Sven

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-01-07 17:36

Den 01-01-07 17.18 skrev Sven følgende:

> Spørgsmålet er jo så, om Kaspersky gør det lige så godt som IE7?

Der er sikkert nogle, som har undersøgt det nærmere, men du kan jo prøve
om Kapersky kan fange denne phishing-side som IE ikke fanger:
http://security-ssl-center.dk/security-center/intl/us/paypal.com/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 01-01-07 18:04

> Der er sikkert nogle, som har undersøgt det nærmere, men du kan jo prøve
> om Kapersky kan fange denne phishing-side som IE ikke fanger:
> http://security-ssl-center.dk/security-center/intl/us/paypal.com/
Kaspersky fanger den! Har lige tjekket.

Fra : Sven

Dato : 01-01-07 23:12

> Kaspersky fanger den! Har lige tjekket.

Min Kaspersky gør ikke, men IE7 gør. Kaspersky her er ver 6.0.0.303 dk

Sven

Fra : Dino

Dato : 01-01-07 18:23

Den 1-1 2007 skrev Kim Ludvigsen i dk.edb.internet.software.browser:

> Der er sikkert nogle, som har undersøgt det nærmere, men du kan jo prøve
> om Kapersky kan fange denne phishing-side som IE ikke fanger:
> http://security-ssl-center.dk/security-center/intl/us/paypal.com/

Både IE7 og FX2 fanger den side - men Opera 9.1 gør ikke...
<http://www.starcruiser.smorumnet.dk/usenet/phish.jpg>

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-01-07 18:41

Den 01-01-07 18.23 skrev Dino følgende:

> Både IE7 og FX2 fanger den side - men Opera 9.1 gør ikke...
> <http://www.starcruiser.smorumnet.dk/usenet/phish.jpg>

Hmm, hos mig blev den hverken fanget af IE7 eller Firefox (jeg har ikke
Opera installeret, så den kan jeg ikke tjekke med).

Nyt tjek ... Nu fanges den af Firefox, men stadig ikke af IE. Jeg bør
måske bemærke, at jeg har skrevet adressen manuelt i adressefeltet, og
altså ikke klikket mig ind på siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Sven

Dato : 01-01-07 23:19

> Nyt tjek ... Nu fanges den af Firefox, men stadig ikke af IE. Jeg bør
> måske bemærke, at jeg har skrevet adressen manuelt i adressefeltet, og
> altså ikke klikket mig ind på siden.

Jeg har copy - paste'et linket ind i FF 2.0.0.1 og FF fanger den ikke her,
ligesom kaspersky ikke gør det. hvorfor er der sådan en forskel hos os. har
det noget at gøre med routingen fra vores udbydere? Jeg bruger Cybercity (et
par måneder endnu)

Sven

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-01-07 12:50

Dino <no.email.replies@excite.com> posting:

>Både IE7 og FX2 fanger den side - men Opera 9.1 gør ikke...
><http://www.starcruiser.smorumnet.dk/usenet/phish.jpg>

Bliver nu fanget af O9.1 her.

--
What is life, except excuse for death,

Ny Opera Mini: http://www.operamini.com/features/

Fra : Dino

Dato : 02-01-07 15:09

Den 2-1 2007 skrev Christian Bohr-Halling i
dk.edb.internet.software.browser:

> Dino <no.email.replies@excite.com> posting:

> Bliver nu fanget af O9.1 her.

Ja, så MS/IE *er* hurtigere end Opera... :-0

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-01-07 18:10

Dino <no.email.replies@excite.com> posting:

>Ja, så MS/IE *er* hurtigere end Opera... :-0

Strengt taget er det vel Operas eksterne datakilde
(http://www.geotrust.com og http://www.phishtank.com), der har været
mere sløv end MS.

Fra : Lotte

Dato : 02-01-07 13:01

Dino skrev:

> Både IE7 og FX2 fanger den side - men Opera 9.1 gør ikke...

Opera 9.1 fanger den.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 01-01-07 19:13

Kim Ludvigsen skrev:

> som IE
> ikke fanger:
> http://security-ssl-center.dk/security-center/intl/us/paypal.com/

Min gør

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-01-07 21:07

On Mon, 1 Jan 2007 19:13:28 +0100, Henning Lund wrote:

> Min gør

Også min.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-01-07 21:18

Den 01-01-07 21.07 skrev Peter Loumann følgende:

> Også min.

Og nu gør min også. Gad vide, hvorfor har været tidsforskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : John

Dato : 01-01-07 17:42

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse

> IE7 med phishing-filter slået til er en lidt langsom affære,
> selv på min 4096/512 forbindelse.

http://news.com.com/Microsoft+speeds+up+phishing+shield+for+IE+7/2100-1002_3-6144342.html?tag=cd.hed

Mvh John