IR7.0
Fra : Hans-Henrik

Dato : 30-12-06 10:44

Hej!

Her er en historie vedrørende IE 7.0 fra det virkelige liv - jeg fornemmer
at mange har haft lignende problemer med IE7.0:

Jeg har en engelsk Windows XP. For en måneds tid siden kunne man hente den
nye IE7.0 på Microsofts hj. side. Det gjorde jeg og det hele virkede. Nogle
uger senere fortæller "Automatisk opdateringer" på pc'en, at der er en
opdatering der venter på installation. Det viser sig at være en opdatering
af IE7.0 Jeg foretager installationen i god tro og så begyndte alle mine
problemer. Installationen slutter med et rødt kryds og fortæller, at
installationen ej kunne gennemføres og at jeg skulle genstarte pc'en. Ved
genstarten kommer der et billede frem og fortæller, at installationen ikke
kunne gennemføres og så genstarter pc'en automatisk igen. Efter anden
genstart virker IE7,0 ikke, jeg kan ikke komme på nettet og alt er nærmest
kaos. Så går jeg tilbage til en tidligere dato og gendanner systemet. Så
langt , så godt. Det hele virker tilsyneladende indtil jeg skal prøve at
downloade en fil. Det vil den ikke - ja den vil overhovedet ikke downloade
noget som helst (bortset fra hjemmesider). Den automatiske opdaterings
funktion annoncerer, at der er en opdatering der venter! Men den kan vente
ad h... til! Så installerede jeg Firefox (som var en nødvendighed for at
komme på nettet og for at kunne downloade), og siden har det hele virket.
Jeg tør ikke at installere opdateringsfiler til IE7.0, og min IE7 er
ubrugelig. Min pc'er er en Dell XPS hvor alle præ-installerede programmer er
på engelsk, men da der er solgt mange Dell maskiner, kunne det være andre
har været ude for det samme.

Forklaringen fik jeg fra Microsoft via dette link som automatisk kom:
http://support.microsoft.com/kb/917925 . Årsagen kunne være:
Årsag
Dette problem kan opstå, hvis en af følgende betingelser gælder: .
Tilladelserne til en eller flere undernøgler i registreringsdatabasen eller
til filer på computeren er begrænset på en måde, der forhindrer opdatering
af disse undernøgler eller computerfiler. Manglende opdatering af en
undernøgle eller en computerfil kan forårsage en fejl i
installationsprogrammet.
. Noget har forårsaget, at computeren ikke har tillid til
installationspakken til Internet Explorer 7.

Herefter beskrives flere måder man kan prøve at at rette fejlen, som
jeg dog betakkede mig for. Jeg installerede Firefox og kan så eventuelt
genoprette det hele med Vista.
Jeg har i øvrigt erfaret, at den idé med at genindlæse Windows
sjældent kan betale sig, da alle programmer alligevel også skal
genindstalleres - så er det lige så nemt at formatere hele maskinen - det
tager lige lang tid, men ens pc bliver til gengæld renset for alt muligt!.

Godt nytår!

mvh
hh