Opera 9.10 og tegnsæt
Fra : Peter Loumann

Dato : 28-12-06 11:11

Hej

Jeg har et problem med

http://www.licinio.altervista.org/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=40

I Opera 9.10 vises siden kun som en grød af uforståelige tegn. [Vis ->
Tegnkodning] står på [Automatisk valgt], men jeg har prøvet at skifte
kodning manuelt uden resultat. IE og FF viser siden normalt, med tekst og
fotos.

En validering afviser siden fordi den den ikke angiver tegnsæt.

Hvad går galt i Opera?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-06 12:52

Peter Loumann skrev:

> Jeg har et problem med
> http://www.licinio.altervista.org/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=40

Jeg har det samme som dig.

> Hvad går galt i Opera?

Ingenting. Det går galt fra serveren. Her er et udsnit af koden
som Opera får den serveret:

 ôE„Ò7 ì;áwëìjï¼–P°ê!ü*V¸5N3¼Îl¹º‹<Õ؍óÙ‚w:;s׎øþB.I·J½…‘^À‘ðE½húSÆl93*7³@¾0k]†êxt÷îÝQ?gìàø7A¢ñ­Äh±‰IƒÞlf¾½„g¡§Ûöq£æáÜW²Äœézñ*jÃ’D)”›´Í‚V   Ã”Ø^‹]±|Ø/i!¾R„¨ˆ÷£,Ì…ÂOîGº?Å¡9ú²]ÁÚɶ¥•²†ié   Âª$…­Rg*ʏ0_¡ŒieYE:§‰ÒyÔ«X¥í

Og sådan ser det ud når jeg beder IE 6 om at vise kilden:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?><script src="http://www.licinio.altervista.org/templates/js_sifrstain/sifr.js" type="text/javascript"></script>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<head>

MÃ¥ske er det Operahadere der har kodet siden?

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-12-06 16:02

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> posting:

>Ingenting. Det går galt fra serveren. Her er et udsnit af koden
>som Opera får den serveret:
---klip: mystiksuppe--

>Og sådan ser det ud når jeg beder IE 6 om at vise kilden:
--klip: normalsuppe---

>Måske er det Operahadere der har kodet siden?

Hm. Ja, det virker lidt mystisk. Opera viser (og får) det rette
indhold, så vidt jeg kan se, om man gør følgende:

Højreklik på siden med mystisksuppen, vælg Rediger indstillinger for
websted > Netværk > ID som IE

--
What is life, except excuse for death,

Ny Opera Mini: http://www.operamini.com/features/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-06 16:24

Christian Bohr-Halling skrev:

> Højreklik på siden med mystisksuppen, vælg Rediger indstillinger for
> websted > Netværk > ID som IE

Det bestyrker min teori.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-12-06 16:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det bestyrker min teori.

Et andet tegn:

Vælger man at lade Firefox udgive sig som Opera 9.10, dukker samme
"mystisksuppe" op.

Det er dog næppe et direkte angreb mod Opera - jeg får samme suppe
hvis jeg spoofer som "Email wolf" eller "grub client" (2 mindre
kendte spidere). Muligvis tjekker siden med en forældet browsercap-
fil, og leverer så noget skodkode hvis den ikke kender browseren.

Prøv at skrive til folkene bag siden.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen