IE 7 DK og pdf filer
Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 21-12-06 21:00

Jeg har i dag hentet og installeret IE 7 DK, som virker godt, men med
foreløbigt en "fejl" jeg ikke kan få rettet.

Jeg har Acrobat professional 6.0 og der er flueben i vis i browser under
Internet, men når jeg klikker på et link til en pdf fil i IE7 DK resulterer
det i "fejl på siden" og siden er blank.

Hvad mangler jeg at indstille ?

MVH
Bjarne

Fra : John

Dato : 21-12-06 22:19

"BRSF (DK)" <bjafa"fjern-dette"@maildb.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har Acrobat professional 6.0 og der er flueben i vis i
> browser under Internet, men når jeg klikker på et link til en
> pdf fil i IE7 DK resulterer det i "fejl på siden" og siden er
> blank.

Mange hits på Google. Måske en indfaldsvinkel her:

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=1017878&SiteID=1

------

Off topic IE7 tip:

"Microsoft has quietly released an update for Internet Explorer
that fixes a problem with the browser's phishing shield ..":

http://news.com.com/Microsoft+speeds+up+phishing+shield+for+IE+7/2100-1002_3-6144342.html?tag=cd.hed

Mvh John

Fra : BRSF-DK

Dato : 21-12-06 22:37

> [...]
>
> "Microsoft has quietly released an update for Internet Explorer that fixes
> a problem with the browser's phishing shield ..":

Hej John

Tak for disse link

Hvad har du brugt til søgning på google for jeg synes ikke jeg fik noget

Jeg vil afprøve dine link og resultat følger her i morgen

Bjarne

Fra : John

Dato : 21-12-06 22:51

"BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for disse link

Velbekomme!

> Hvad har du brugt til søgning på google for jeg synes ikke jeg
> fik noget

Simple is sometimes best, så jeg søgte på: ie7 pdf

(Obs: CNET-tippet stammer ikke fra søgningen!)

> Jeg vil afprøve dine link og resultat følger her i morgen

Held og lykke, og tak for tilbagemelding! Flere slås åbenbart med
problemet, så en løsning må være på trapperne.. :)

Endnu et par søgemaskiner:

http://www.live.com/

http://search.yahoo.com/

Mvh John

Fra : BRSF-DK

Dato : 22-12-06 08:30

> [...]
>
> Held og lykke, og tak for tilbagemelding! Flere slås åbenbart med
> problemet, så en løsning må være på trapperne.. :)

Godmorgen John

Ja, din søgning gav mange resultater. Jeg havde søgt på: "pdf i IE7" - "pdf
og IE7" og en del flere kombinationer, men din var bedst

Her er så resultatet

Dine link virkede med følgende resultater:

Jeg installerede Adobe Acrobat Reader 708 DK, selv om jeg har Adobe Acrobat
Professional 6.0. Herefter kunne pdf filer vises i browser, men KUN hvis
phishing filter var slået fra.

Jeg installerede herefter den opdatering fra Microsoft, du sendte link til.
Herefter vises pdf filer i IE 7 DK browser OGSÅ når phishing filter er
aktiveret.

Ulempen er så, at hvis jeg ønsker, at åbne eksisterende pdf filer på
computeren (som jeg har mange af) for at redigere dem, skal jeg i stifinder,
højreklikke på dem og vælge åbn med Adobe Acrobat 6.0 Professional.

Hvis jeg ændrer at pdf filer skal åbnes med Adobe Acrobat 6.0 Professional
under mappeindstillinger - filtyper, vises pdf filer ikke i IE 7 DK browser,
så jeg har nu valgt at lade pdf åbne med Adobe Acrobat Reader 708.

Disse kan så ikke åbnes direkte fra Totalcommander i Adobe Acrobat 6.0
Professional, men det kan jeg nok lære at leve med, hvis ingen har en
løsning på dette lille behagelighedsproblem

Bjarne

Fra : John

Dato : 22-12-06 10:41

"BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Godmorgen John

g'mor'n!

> [...]
> Acrobat 6.0 Professional, men det kan jeg nok lære at leve med,
> hvis ingen har en løsning på dette lille behagelighedsproblem

Hmm.. det hjalp da så et godt stykke hen ad vejen, men lyder lidt
bøvlet. Lad os håbe, Bill evt barsler med en mere elegant
løsning.. :)

Mvh John

Fra : BRSF-DK

Dato : 22-12-06 12:50

> g'mor'n!
>

> Hmm.. det hjalp da så et godt stykke hen ad vejen, men lyder lidt bøvlet.
> Lad os håbe, Bill evt barsler med en mere elegant løsning.. :)
>
> Mvh John

Hej Igen

Her er så sidste nyt efter at have forsøgt mig frem

Jeg prøvede nu at afinstallere Adobe Acrobat Reader 708 DK, da jeg kunne se
den havde udskiftet nogle dll filer i Adobes fællesfiler.

Herefter kan IE 7 fint åbne link med pdf, men de åbnes så direkte i Adobe
Acrobat 6.05 Professional, og jeg kan igen åbne pdf filer direkte fra
Totalcommander.

Denne løsning vil jeg forsætte med, grundet mit store behov for at kunne
åbne pdf filer direkte fra Totalcommander

men

Du har helt ret, vi kan kun håbe at der kommer en mere elegant løsning. Jeg
har dog i flere fora konstateret at det kunne se ud som om at det er fordi
jeg bruger den ældre version 6.05, og det ser umiddelbart ud til at jeg ved
installation af Reader 708, har fået de "ny" dll filer for set ud fra dato
så har afinstallation ikke fjernet dem/ tilbageført den gamle version af
disse filer.

Måske andre kan bruge denne løsning

Bjarne

Fra : John

Dato : 22-12-06 15:09

> [...]

> installation af Reader 708, har fået de "ny" dll filer for set
> ud fra dato så har afinstallation ikke fjernet dem/ tilbageført

Interessant..

> Måske andre kan bruge denne løsning

Sikkert, men er der ingen indbygget mulighed for at opdatere
Readeren?

Jeg benytter til .pdf gratis FoxitReader, da jeg kun har brug for
at kunne læse lidt .pdf fra nettet i ny og næ. IE7 har jeg
prøvet, men fandt, at den er sløvere end IE6, muligvis på grund
af anti-phishing halløjet som beskrevet hos CNET.

Opsætningen her er derfor IE6 + Maxthon browser, og FoxitReader
til .pdf. Sidstnævnte fylder markant mindre og arbejder
væsentligt hurtigere end Adobe, samt findes også i en
betalingsversion (ProPack), måske værd at kaste et blik på:

".. Foxit Reader 2.0 itself is free. As to add-ons, the critical
add-ons are free while advanced add-ons are non-free .."

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Tak for tilbagemelding Bjarne, til glæde for os alle!

Mvh John

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 22-12-06 15:24

> [...]
>
> http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
>
> Tak for tilbagemelding Bjarne, til glæde for os alle!

Nej desværre er sidste opdatering til readerdelen af Adobe Acrobat 6
Professionel 6.05, men lige nu ser det ud til jeg har fået udskiftet alle
vigtige filer med dele af Adobe Acrobat Reader version 708, selv om
programmet stadig siger version 6.05 efter afinstallation af Adobe Acrobat
Reader 7.08

Jeg må indrømme, jeg ikke har den samme følelse som dig vedr. IE 7. Uden
Phishing filter aktiveret synes jeg den er hurtigere end IE 6 SP2 og filtret
aktiveret synes jeg ikke at kunne mærke forskel i hastighed.

Da jeg arbejder meget i pdf (har mere end 1000 pdf filer) er jeg nødt til at
have Adobe Acrobat og jeg drømmer om at få version 7 eller måske 8, men det
står pengepungen ikke til, da jeg er en ældre pensionist , hvor vi alene
lever af min pension, så jeg har ikke prøvet nogle af de gratis pdf-readere,
men kender flere som bruger dem

mvh
Bjarne

Fra : John

Dato : 22-12-06 15:48

> [...]

> IE 7. Uden Phishing filter aktiveret synes jeg den er hurtigere
> end IE 6 SP2 og filtret aktiveret synes jeg ikke at kunne mærke

Din pc er muligvis hurtigere end min, kun 900 MHz :)

> Da jeg arbejder meget i pdf (har mere end 1000 pdf filer) er
> jeg nødt til at have Adobe Acrobat og jeg drømmer om at få
> version 7 eller måske 8, men det står pengepungen ikke til

Forstås. Andre oplever sikkert også problemet med Adobe/IE7, så
måske kan du finde en løsning her:

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx/.ee6b2e6/

Mvh John

Fra : BRSF-DK

Dato : 22-12-06 18:58

> Din pc er muligvis hurtigere end min, kun 900 MHz :)

> Forstås. Andre oplever sikkert også problemet med Adobe/IE7, så måske kan
> [...]

Jaaaa men ikke så meget det er en 6 år gammel Dell 1300 mhz men vel
trimmet

Tak for link

Bjarne

Fra : John

Dato : 22-12-06 19:00

"BRSF (DK)" <bjafa"fjern-dette"@maildb.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mangler jeg at indstille ?

Endnu et skud:

".. My work around? I reinstalled my acrobat reader and that does
it. Guess it didnt work cause I installed Acrobat reader before
IE7 .."

http://www.codingforums.com/showthread.php?t=93132

Mvh John

Fra : BRSF-DK

Dato : 22-12-06 19:57

> [...]
>
> ".. My work around? I reinstalled my acrobat reader and that does it.
> Guess it didnt work cause I installed Acrobat reader before IE7 .."

Måske )

Bjarne