25 % for meget IE
Fra : Holst

Dato : 17-12-06 00:24

Jeg kiggede jo lige på en side, jeg er ved at lave, i IE, og det så
nogenlunde tilforladeligt ud sammenlignet med Firefox.

Men atter engang kom jeg til at undre mig. Af helt uforklarlige grunde
har min IE altid lige opskaleret en side 25 %.

Er et billede for eksempel 800px bredt, vises det i Firefox også 800px
bredt. Men i IE bliver det lige opskaleret til 1000px.

Det gælder al grafik og for den sags skyld også tekst, der også lige
bliver en tand større i IE.

Denne opskalering på 25 % betyder også, at billedet ikke bliver så
skarpt. Det betyder for eksempel, at små grafiske knapper med tekst kan
se ret grimme ud, hvorimod den grafiske tekst på knapperne står
knivskarpt i Firefox.

Den har altid gjort det i de snart tre år, jeg har haft computeren. Jeg
begyndte dog hurtigt at bruge Firefox, så jeg har aldrig fundet ud af,
hvordan jeg kan undgå denne opskalering.

Så hvad gør jeg?