VIa bundkort med dual lan
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 06-02-07 19:03

Ja, findes subject ?
Eller evt andet der bare bruger et minimum af strøm ?

--

Mvh Stefan
--------------------------

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-02-07 19:14

On Tue, 6 Feb 2007 19:02:46 +0100, "Fidolinux.dk"
<fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> wrote:

>Ja, findes subject ?
>Eller evt andet der bare bruger et minimum af strøm ?

Der er masser af bundkort med dual LAN...

Når du siger 'minimum af strøm' er det måske et VIA baseret mini-ITX
system du har behov for...

http://www.via.com.tw/en/products/mainboards/

De sælges flere steder i dk, midtdata har f.eks er passende udvalg...
<mlr>

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 06-02-07 21:20

> Der er masser af bundkort med dual LAN...

Også af VIA´s egne bundkort ?

> Når du siger 'minimum af strøm' er det måske et VIA baseret mini-ITX
> system du har behov for...
>
> http://www.via.com.tw/en/products/mainboards/

Jahhh, men hvis nu nogen kendte nogen af dem ;) Siden er utrolig langsom
(tager ca ½ minut at loade en side) så ville det jo være rart hvis nogen
vidste nogle modeller... ellers må jeg nok bare vente til det bliver
hurtigere...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-02-07 22:16

On Tue, 6 Feb 2007 21:19:57 +0100, "Fidolinux.dk"

> [...]
>(tager ca ½ minut at loade en side) så ville det jo være rart hvis nogen
>vidste nogle modeller... ellers må jeg nok bare vente til det bliver

Kig f.eks forbi www.midtdata.dk

De har 8 mini-itx kort på programmet hvor i hvert fald 2 stk er med
dual LAN.

Men prøv lige at beskrive hvad du vil lave - Det er meget lettere at
give et godt råd, hvis vi ved hvad du skal bruge dial LAN kortet
til...

<mlr>

Fra : Bent Nielsen

Dato : 09-02-07 19:24

Fidolinux.dk wrote:

> [...]
> (tager ca ½ minut at loade en side) så ville det jo være rart hvis nogen
> vidste nogle modeller... ellers må jeg nok bare vente til det bliver

Hvis du er på jagt efter nye, så findes der ander en Epia egen mainbord.

Jetway lave en hel stribe af dem.

http://linitx.com/index.php?cPath=12_138

Dem som ikke har 2 nic som standart, så har de add-on med 1-2 eller 3
nic på 10/100 lan eller GIGA lan
boardhttp://linitx.com/index.php?cPath=12_145

Jeg selv leger med 3 typen J7F2.

Jetway J7F2 1.2GHz EDEN Mainboard - Fanless
Jetway J7F2 1.5GHz C7D Mainboard - 25W
Jetway J7F2 2GHz C7 Mainboard

PS: De er med 1 nic onboard.

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 10-02-07 01:28

> Hvis du er på jagt efter nye, så findes der ander en Epia egen mainbord.
>
> Jetway lave en hel stribe af dem.

Yepper... men jeg kan ikke finde nogen der sælger dem herhjemme... kender du
til nogen ?.