ABIT NF-M2 nView installationsproblemer
Fra : DOT

Dato : 06-02-07 15:46

Her i fredags modtog jeg et ABIT NF-M2 nView bundkort, et Asus EN7600GS
Silent/HTD og en stang Buffalo Select Value Line DDRII 800 RAM på 1Gb.
Jeg har i løbet af weekenden forsøgt at få lov til at installere enten
OpenSUSE 10.2 x86/OpenSUSE 10.2 AMD64, MS-Windows Xp Pro + SP1 eller
MS-Windows Vista Business Edition.
Ingenting er lykkedes, drevnene er EIDE og jumperne er sat korrekt op,
med master i enden af fladkabet to Seagate diske på den ene kanal og et
LiteON

DVD drev og en LiteOn DVD-Brænder på den anden. PSU'en er en Antec
True480 (480W) - der er en 20+4pins (Ikke 24pins) PSU, men 480W burde da
være nok.

Processoren er en Athlon X2 3600+ med bokskøler. Jeg prøvede først med
alle indstikskort sat i, hvilket ikke vat et hit. Dernæste hev jeg alle
ud og slog alt fra som der ikke var nødvendigt, USB, LAN og alt det der,
med safe BIOS settings, PCI IRQ sat manuelt. RAM timings har eg ikke
rodet det store med, da jeg ikke aner hvad jeg laver her. Det er
forskellige fejl på forskellige tidspunkter : PFN_LIST_CORRUPT,
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, BAD_POOL_HEADER,
BAD_Pool_CALLER, MEMORY_MANAGEMENT fejl - den ene gang nåede den frem
til installing features i Vista og en anden gang kom det meste af en XP
Pro op at køre (Minus en del af de filer der udgør SP2) - OpenSUSE kører
rundt i ring med safe settings, AMD64 versionen staller ved Starting
udev. Det er dog lykkedes at starte Firmware test op en enkelt gang i
x86 versionen, hvor der den var meget utilfreds med ACPI'en.
RAM klodsen er testet med både MS-Windows Vista Memory Test og
MemTestx86+ 1.56, uden at noget er opfanget.

RAM timings 800Mhz-5-5-5-18-2T

MHT PSU'en er der en 12v 4 pins CPU connector og en 24 pins connector på
bundortet. Ifølge manualen kan en PSU med 20 pins og en 4pins CPU
forsyning godt bruges, men man anbefaler min 300w - min Antec er en 480W
så jeg er gået ud fra at det ikke var noget problem. Men det er en X2
processor, forandrer det sagen ? Skal bundkortet så have 20+4, samt
4pins CPU forsyning ?

Den kommer med et enkelt lille halvkvalt blip før det karakteristiske
POST BEEP. Må være en kort og en normal, men jag har ikke kunnet findet
noget på dette (Phoenix Award).

Hvad kan der være galt ?
Håber at i kan give lidt inspiration til en løsning - på forhånd en
ydmyg tak

MVH
Peter Jespersen

Fra : DOT