USB to IDE
Fra : Spellwc

Dato : 06-02-07 09:45

Jeg har en ekstern USB disk sluttet til min Pc. Den har i lang tid
virket fint som et ekstra drev.

Formentlig i forbindelse med installation af Acronis True Image er der
sket det, at Pc'en nu vil boote fra USB disken. Det kan den ikke, da der
ikke er systemfiler på den.

Meddelelse i POST billedet fra bios: USB Storage Device: USB to IDE

Hvordan får jeg det væk. Jeg har lavet reset af bios, men det har ikke
hjulpet.
Hvis USB disken er tilsluttet, stopper startproceduren med at lampen på
USB drevet lyser, og når jeg så slukker USB disken, starter Windows
normalt op.

Hvordan får jeg fjernet USB to IDE??
--
Venlig hilsen

Leif Wassar

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 06-02-07 13:59

"Spellwc" <wassar@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har en ekstern USB disk sluttet til min Pc. Den har i lang tid
> virket fint som et ekstra drev.

Det skal kunne gøres i bios.

Disable boot fra andre enheder.