DDR + DDR2
Fra : KH

Dato : 05-02-07 12:20

Jeg har dette bundkort Asrock 775Dual-VSTA med 2* 512 pc-3200 ram på. Kan
jeg sætte 2* 512 DDR2 ram på samtidig??

Dvs. der skal sidde 1024 DDR ram samt 1024 DDR2 ram på!

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-02-07 12:43

"KH" <Hoengaard@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har dette bundkort Asrock 775Dual-VSTA med 2* 512 pc-3200 ram på. Kan
> jeg sætte 2* 512 DDR2 ram på samtidig??
>
> Dvs. der skal sidde 1024 DDR ram samt 1024 DDR2 ram på!

Det kan man ikke - se manualen side 17 !

Fra : Jørn

Dato : 05-02-07 14:57

Dvs. der skal sidde 1024 DDR ram samt 1024 DDR2 ram på!

Karl E. Skrev..
> Det kan man ikke - se manualen side 17 !

Ikke megen information vi andre interesserede medlæsere kan få ud af den
oplysning, idet vi jo ikke ejer omtale manual ! Det må antages at indslagene
læses af andre end den pågældende spørger.

Jørn

Fra : KH

Dato : 05-02-07 15:05

> Ikke megen information vi andre interesserede medlæsere kan få ud af den
> oplysning, idet vi jo ikke ejer omtale manual ! Det må antages at
> indslagene læses af andre end den pågældende spørger.

Dette er taget fra manualen:

2.5 Installation of Memory Modules (DIMM)

775Dual-VSTA motherboard provides two 184-pin DDR (Double Data Rate)

DIMM slots and two 240-pin DDRII DIMM slots, and supports Dual Channel
Memory

Technology. For dual channel configuration, you always need to install
identical

(the same brand, speed, size and chip-type) DDR / DDRII DIMM pair in the

slots of the same color. In other words, you have to install identical DDRII
DIMM

pair in Dual Channel A (DDRII_1 and DDRII_2; Yellow slots; see p.10 No.6) or

identical DDR DIMM pair in Dual Channel B (DDR1 and DDR2; Blue slots; see p.

10 No.7), so that Dual Channel Memory Technology can be activated. You may

refer to the Dual Channel Memory Configuration Table below.

Dual Channel Memory Configurations

DDRII_1 DDR1 DDRII_2 DDR2

(Yellow Slot) (Blue Slot) (Yellow Slot) (Blue Slot)

(1) Populated - Populated -

(2) - Populated - Populated

1. It is not allowed to install a DDR memory module into DDRII slot or

a DDRII memory module into DDR slot; otherwise, this motherboard

and DIMM may be damaged.

2. It is not allowed to install both DDR and DDRII memory modules to

this motherboard at the same time; otherwise, this motherboard and

DIMM may be damaged.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-02-07 16:48

Jørn <jornhansen2@gmail.com> skrev:

> [...]
>oplysning, idet vi jo ikke ejer omtale
>manual ! Det må antages at indslagene
>læses af andre end den pågældende spørger.

Du kan se manualen på Asrock's hjemmeside.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-02-07 10:56

Karl Erik Nielsen wrote:

> Du kan se manualen på Asrock's hjemmeside.

Eller blot acceptere at man ikke kan sammensætte memoryklodser der er så
forskellige

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!