Nu chipsæt køler til MSI Neo4 Platinum?
Fra : Vega

Dato : 04-02-07 19:16

Hej.

Hvad kan anbefales til det kort i stedet for den mega larmende stardard
køler der på?
Tror et leje er gået i stykker.

Den må ikke være særlig høj da gfx kortet sidder lige ud for.

Mvh. Vega.

Fra : Jens G

Dato : 04-02-07 19:38

On Sun, 4 Feb 2007 19:15:47 +0100, "Vega" <vega84@gmail.com> wrote:

> [...]
>køler der på?
>Tror et leje er gået i stykker.
>
>Den må ikke være særlig høj da gfx kortet sidder lige ud for.

Da mit Neo4 Platinum var nyt for to år siden, satte jeg en Zalman
NB47J på chipsetkøleren.

Jeg var nødt til at klippe et par ribber af køleren for at
grafikkortet kunne være der, og jeg har også sat en langsomt snurrende
blæser til at blæse ned på den.

Det har kørt perfekt lige siden.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Vega

Dato : 04-02-07 22:14

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg var nødt til at klippe et par ribber af køleren for at
> grafikkortet kunne være der, og jeg har også sat en langsomt snurrende

Hmm, er der plads til alt det? Har et Sapphire X1900XT grafikkort.
Synes ikke der er så meget plads og give af.

Mvh. Vega.

Fra : Taba

Dato : 04-02-07 23:13

> Hmm, er der plads til alt det? Har et Sapphire X1900XT grafikkort.
> Synes ikke der er så meget plads og give af.

NorthQ har lavet et par køleprofiler til chipsæt som ikke er så høje igen
(27 mm). De hedder NQ-3880 og NQ-3881 og er lavet af hhv. kobber og
aluminium:

http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=967

De koster ca. 100 kr. pr. stk.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Jens G

Dato : 05-02-07 16:52

On Sun, 4 Feb 2007 22:14:06 +0100, "Vega" <vega84@gmail.com> wrote:

>Hmm, er der plads til alt det? Har et Sapphire X1900XT grafikkort.
>Synes ikke der er så meget plads og give af.

Der er plads nok til mit grafikkort, men dit kan jo sagtens have
komponenter der sidder i vejen. Blæseren sidder ca. 5 cm fra, hængt op
i et par straps, og sørger bare for lidt cirkulation. Mener den får 7
volt.

Fra : Vega

Dato : 06-02-07 19:09

> [...]
> komponenter der sidder i vejen. Blæseren sidder ca. 5 cm fra, hængt op
> i et par straps, og sørger bare for lidt cirkulation. Mener den får 7

Hvilket grafikkort har du?

Mvh. Vega.

Fra : Jens G

Dato : 06-02-07 19:15