Bedste processor til ASUS P4VP-MX bundkort~
Fra : Kim

Dato : 04-02-07 06:10

Jeg har en ASUS P4VP-MX bundkort med en Celeron 2,4 Ghz CPU og kunne tænke
mig at få noget mere fart på.
Vil det hjælpe og kan jeg montere en P4 3.0 Ghz , som kører med 800 mhz ?
Bundkortet understøtter dog kun 533 mhz
Hvilke Ram kan jeg bruge til bundkortet , den understøtter PC2100/PC1600 Ram
og mener de hedder DDR SDRAM , Kan den bruge PC 3500 Ram som f.eks hedder
DDR II SDRAM ?
Mvh. KimH

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 04-02-07 09:43

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilke Ram kan jeg bruge til bundkortet , den understøtter PC2100/PC1600
> Ram og mener de hedder DDR SDRAM , Kan den bruge PC 3500 Ram som f.eks

Den hurtigste CPU du kan købe er, så vidt jeg kan
se en Celeron D 345 3.06 GHz.
Jeg vil mene forskellen er så lille at det ikke pengene værd.
En CPU med 800MHz fsb vil ikke køre med fuld speed
på bundkortet.
Understøttet ram type max PC2100/DDR266
DDR2 ram er ikke kompatibel.

Fra : Kim H

Dato : 05-02-07 06:35

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Den hurtigste CPU du kan købe er, så vidt jeg kan
> se en Celeron D 345 3.06 GHz.

Nej det tror jeg ikke der giver meget

> Jeg vil mene forskellen er så lille at det ikke pengene værd.
> En CPU med 800MHz fsb vil ikke køre med fuld speed
> på bundkortet.

Men vil den kunne køre lige så godt som en CPU med 533mhz på bundkortet ?

> Understøttet ram type max PC2100/DDR266
> DDR2 ram er ikke kompatibel.

Jeg vil mene man skulle op i noget P4 3,2 Ghz for at få fart på , men det
er måske ikke muligt ? Er der ikke også noget med at den CPU bliver meget
varm ?

Mvh. KimH

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-02-07 07:41

Nej som jeg skrev - den vil ikke køre fuld speed da multiplieren er låst
til FSB frekvensen.

> Jeg vil mene man skulle op i noget P4 3,2 Ghz for at få fart på , men det
> er måske ikke muligt ? Er der ikke også noget med at den CPU bliver meget
> varm ?

Ja men igen en 3,2 GHz vil ikke køre 3,2 GHz i bundkortet.
Hvis du vil have en mærkbar forøgelse er du nok nødt til at
bide i det sure æble og købe nyt bundkort+cpu+ram+(grafikkort).

Fra : Kim H

Dato : 05-02-07 16:33

> [...]
> Hvis du vil have en mærkbar forøgelse er du nok nødt til at
> bide i det sure æble og købe nyt bundkort+cpu+ram+(grafikkort).

OK Tak for svar KimH