Intel bundkort ok?
Fra : Jørgen Foged

Dato : 03-02-07 13:52

Jeg overvejer at købe en E6400 Core 2 Duo cpu.
Laver Intel også okay bundkort? Man skulle jo tro det, når det er dem der
laver cpu'en.

--
Jørgen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-02-07 14:22

Jørgen Foged <denvirkerikke@denvirkerikke.dk> skrev 2007-02-03:
> Jeg overvejer at købe en E6400 Core 2 Duo cpu.
> Laver Intel også okay bundkort? Man skulle jo tro det, når det er dem der
> laver cpu'en.

i 95% af tilfældende så laver de bedre bundkort end alle andre. IMHO

Thomas

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-02-07 17:26

On Sat, 3 Feb 2007 13:51:53 +0100, Jørgen Foged wrote:

> Jeg overvejer at købe en E6400 Core 2 Duo cpu.
> Laver Intel også okay bundkort? Man skulle jo tro det, når det er dem der
> laver cpu'en.

Det jeg kender til dem, laver de klippestabile bundkort uden for mange
dikkedarer (regn ikke med for mange funktioner for overclocking osv. i
bios).

Hvis du ikke er overclocker synes jeg Intel er et rigtig fornuftigt valg i
bundkort.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 05:02

Thomas Jespersen wrote:
> Hvis du ikke er overclocker synes jeg Intel er et rigtig fornuftigt
> valg i bundkort.

Kan man ikke overclocke deres nyere boards? Findes der ingen utilities til
det formål?

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 03-02-07 20:46

"Jørgen Foged" <denvirkerikke@denvirkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe en E6400 Core 2 Duo cpu.
> Laver Intel også okay bundkort? Man skulle jo tro det, når det er dem der
> laver cpu'en.

De to har intet med hinanden at gøre.

Intel lave simple og meget stabile bundkort.

Boardet er nok alligevel lavet af Foxconn eller et andet firma.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-02-07 21:34

> Intel lave simple og meget stabile bundkort.

Meget meget enig. Deres serverboards er specielt gode.

> Boardet er nok alligevel lavet af Foxconn eller et andet firma.

Også meget sandsynligt. Men designet af Intel, herunder er der oftest
anvendt gode komponenter i VRM delen.

Thomas