Har Asus Raid?
Fra : Jørgen Foged

Dato : 31-01-07 01:42

Er der en af jer der kan gennemskue om dette bundkort har Raid controller?
Model P5PL2-E:
http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=194&model=1478&modelmenu=2
Jeg kan ikke se om 945PL Express chipset understøtter det.

Det ser ud til at de er begyndt med noget der hedder Intel Matrix Storage
Technology:
http://www.intel.com/design/chipsets/matrixstorage_sb.htm

Men om det betyder, at 945PL understøtter Raid0 eller om det understøtter en
Raid controller (hvis den installeres) kan jeg ikke læse mig frem til.

--
Jørgen

Fra : Taba

Dato : 31-01-07 13:08

> [...]
> http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=194&model=1478&modelmenu=2
> Jeg kan ikke se om 945PL Express chipset understøtter det.

Påp
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=194&model=1478&modelmenu=2
står der intet nævnt om RAID så det skulle undre mig at det har det.

> [...]
> en Raid controller (hvis den installeres) kan jeg ikke læse mig frem til.

Bundkortet har ICH7 chipsæt og på intel linket r ICH7 ikke nævnt i den liste
der er nederst på siden, så jeg tvivler på at der er RAID i det chipsæt. De
er elelrs ikke sky for at reklamere med at der er RAID på bundkortet.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-01-07 14:03

"Jørgen Foged" <denvirkerikke@denvirkerikke.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> =2 Jeg kan ikke se om 945PL Express chipset understøtter det.
>
> Det ser ud til at de er begyndt med noget der hedder Intel Matrix

Så vidt jeg kan se kører dit bundkort med ICH7.
ICH7 findes i 3 varianter:

Intel® 82801GB ICH7 (ICH7)
Intel® 82801GR ICH7 RAID (ICH7R)
Intel® 82801GBM ICH7 Mobile (ICH7-M)

http://download.intel.com/design/chipsets/datashts/30701302.pdf
Ovenævnte whitepaper om ICH7 viser så at Intel Matrix Storage understøtter
RAID hvis vel og mærke din ICH7 chip understøtter det.

--
Bjarke Andersen