EFTERLYSES: S939 bundkort med nForce-chips~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-01-07 23:52

Hej, hvis der er nogen af jer derude, der tilfældigvis falder over sådan et
kort et sted, så må i endelig skrive enten her eller privat.

(På grund af at jeg for nylig har været så snothamrende åndssvag at
investere i markedets største AGP-grafik-kort, SKAL jeg bruge AGP-port! Da
det - i al sin strålende absurditet - netop i praksis er et til AGP
modificeret GeForce 7900-kort, ville jeg så meget desto mere foretrække at
køre med nForce-chips på bundkortet for større båndbredde til spil og den
slags...)

Jeg har svært ved at opspore sådanne bundkort, da de tilsyneladende synes
helt udgået af produktion: Der er ikke nogen at finde på edbpriser.dk, så
man skal åbenbart være meget heldig at finde een eller anden obskur lokal
småhandlende, der lige netop skulle have sådan et bundbrædt...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-01-07 12:17

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> køre med nForce-chips på bundkortet for større båndbredde til spil og den

Du får nok svært ved at finde et nyt, men hvorfor ikke prøve at sætte en
annonce i dk.marked.privat.edb.intern. Så for nylig en der søgte et Asus A8V
939 med agp og skrev et par dage senere, at han nu havde fået købt et.

Bjarne K.

Fra : Hans

Dato : 31-01-07 12:42

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> edbpriser.dk, så man skal åbenbart være meget heldig at finde een
> eller anden obskur lokal småhandlende, der lige netop skulle have

En mulighed er dette med både AGP og PCI-Express:

Hans

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-01-07 22:07

Hans wrote:

> En mulighed er dette med både AGP og PCI-Express:
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=218942
>
> Hans

Tak for linket, men desværre har dette kort ikke nForce-chipset, sådan som
jeg efterlyser...

Anders Peter Johnsen

Fra : Dr.Phil

Dato : 31-01-07 22:24

meddelelse news:45c104fe$0$8689$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Tak for linket, men desværre har dette kort ikke nForce-chipset, sådan som
> [...]

Vil lige bemærke at ULI chipsettet er marginalt langsommere end tilsvarende
Nforce chipset.
I forhold til prisen er det superhurtigt.
Se f.eks denne test af det gamle Asrock 939DUALSATA2 vs Abit Nforce4
bundkert.
http://www.tomshardware.com/2005/09/16/asrock_939dual/

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 01-02-07 15:54

meddelelse news:45bfcc0b$0$5141$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej, hvis der er nogen af jer derude, der tilfældigvis falder over sådan
> et kort et sted, så må i endelig skrive enten her eller privat.

Det må vel kunne findes, men hvorfor ikke sælge dit AGP 7800GS
og så købe et PCI-E 7900GT og et PCI-E kompatibelt mobo?

Uanset hvad, må det være en bedre investering i det lange løb...

Men ellers prøv oc.dk, tweak.dk, hol.dk etc...