sata på Asus k8n-e deluxe
Fra : sjakalen

Dato : 29-01-07 20:01

Hej Gruppe

Jeg har dette bund kort se sub, der er sata 1-2 og sata raids 1til 4 hvor
mange sata diske kan jeg have på uden at køre raid

Hilsen Søren

Fra : Taba

Dato : 29-01-07 20:31

> Jeg har dette bund kort se sub, der er sata 1-2 og sata raids 1til 4 hvor
> mange sata diske kan jeg have på uden at køre raid

De fleste bundkort kan kort køre alm. SATA på deres RAID controllere så jeg
vil sige 6 sata diske (forudsat at der er tale om 6 SATA porte (altså 2
non-RAID og 4 non-RAID)). Eller sagt på en anden måde: Det samlede antal
SATA porte = antal diske uden RAID du kan køre.

På mit P4C800-E Deluxe fra Asus skal der bare ikke specificeres noget RAID
array også kørere diskene bare normalt. man har også muligheden at gå idn i
BIOS og vælge den måde SATA controlleren skal opføre sig på (RAID eller
non-RAID).

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : sjakalen

Dato : 29-01-07 20:40

"Taba" <all.spammers@die.die.die> skrev i en meddelelse

> [...]
> i BIOS og vælge den måde SATA controlleren skal opføre sig på (RAID eller

Ok Tak for oplysningen

Søren