Rpmdrake
Fra : Soren Dideriksen

Dato : 27-06-01 20:38

Fra : Kent Friis

Dato : 27-06-01 21:16

Den Wed, 27 Jun 2001 21:37:46 +0200 skrev Soren Dideriksen:
> [...]
>installere/afinstallere pakker til MD8.0
>
>Nu har jeg pillet et cdrom-drev ud af maskinen (der var 2 til at starte
>med) og dvs /dev/cdrom er der ikke fysisk, naar jeg skal installere fra
>rpmdrake. Rpmdrake bliver ved (selvom jeg har defineret en ftp source der
>har alle de filer jeg skal bruge) at spoerge efter Mandrake install (cd1
>og 2) i /dev/cdrom. Hvordan skal jeg fortaelle rpmdrake at jeg kun
>/dev/cdrom2 er der, eller rettere at den skal bruge /dev/cdrom2 istedet
>for /dev/cdrom?
>
>/dev/cdrom er et ide-drev - /dev/cdrom2 er scsi.

Jeg kender ikke mandrakes måde at gøre det på, men den officielle måde
er:

Åbn en shell, og skriv:
su -
<dit root password>
ln -sf cdrom2 /dev/cdrom
exit
exit

Så er /dev/cdrom = /dev/cdrom2, og programmerne vil få den rigtige
uanset hvilken de forsøger.

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows 2000 Data Center is now obsolete!!!

Fra : Henrik Farre

Dato : 28-06-01 04:58

Yello

I artikel <Pine.LNX.4.33L2.0106272129180.11133-100000@park463.koll.au.dk>,
skrev "Soren Dideriksen" <soren@park463.koll.au.dk>:

> [...]
> (cd1 og 2) i /dev/cdrom. Hvordan skal jeg fortaelle rpmdrake at jeg kun
> /dev/cdrom2 er der, eller rettere at den skal bruge /dev/cdrom2 istedet

Tag et smug kig på:

http://www.mandrakeuser.org/docs/basics/brpm5.html

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre (enrique@obel.auc.dk)

Webpage: http://Welcome.to/Webbench
-If I where God, I would recompile the penguin with --enable-flying.

Fra : Soren Dideriksen

Dato : 28-06-01 19:54