Tune en processor...?
Fra : Thomas Ålborg

Dato : 21-01-07 22:01

Hej I gruppen..

Jeg har hørt at man kan tune en processor...
og at man skulle kunne gør det inde fra Bios...!!!

Hvordan gør man det....?
og hvordan kommer man ind i Bios..?

( Jeg er ikke så god til en Pc)

Jeg har selv en:
Processor Intel(R) Celeron(R) CPU 2.50GHz

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-01-07 22:02

Thomas Ålborg wrote:

> [...]
>
> ( Jeg er ikke så god til en Pc)
>
> Jeg har selv en:
> Processor Intel(R) Celeron(R) CPU 2.50GHz

Det hedder overclocking. Der findes masser af info paa dansk om emnet. Se
bla. www.overclocking.dk

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-01-07 23:11

Thomas Ålborg skrev:

> Hej I gruppen..
>
> Jeg har hørt at man kan tune en processor...
> og at man skulle kunne gør det inde fra Bios...!!!
>
> Hvordan gør man det....?
> og hvordan kommer man ind i Bios..?

Hvis du ikke ved hvordan man kommer ind i bios, så tror jeg ikke du skal
begynde at pille med at overclocke som det hedder.

> ( Jeg er ikke så god til en Pc)

Overclockning kan være dyrt at lære.. du risikerer at brænde stumperne af ..
Det er ikke for at nedgøre dig, men jeg tror ærlig talt du skal holde
nalderne fra det. Selv når eksperterne leger går det ofte galt. Selvom meget
udstyr i dag til en vis grad er beskyttet mod det , kan man stadigvæk nemt
riste noget permanent.

> Jeg har selv en:
> Processor Intel(R) Celeron(R) CPU 2.50GHz

Bliv ved med det, så holder den længere.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : ai

Dato : 22-01-07 15:52

Hvordan gør man det....?
og hvordan kommer man ind i Bios..?

hvis du ikke ved, hvordan man kommer ind i Bios, og bruger den
så lad være med at pille.
køb hellere en hurtigere processor.
En bekendt af mig skal med djævlens vold og magt pine sin hardware til det
yderste,
han er nu på tredie CPU og et bundkort, hans venstresnoede halvhjerne
forstår ikke en skid (undskyld), men han har penge nok, så det er ok med
ham.
vh /ai