Kna jeg tilslutte en 250 Gb hd til dette b~
Fra : Klauss

Dato : 21-01-07 16:24

Da jeg installerede en hd på 250 Gb via producentens eget værktøj mener jeg
at der kom en besked om der blev foretaget et eller andet da hd var over 137
gb.

Jeg ved ikke om denne grænse på 137 er i Windows Xp eller motherboardet.

Disken som blev installeret som et ekstra drev (D) virker ok.

Nu vil jeg gerne udskifte C drevet med en 250 Gb disk ifm en reinstallation
af Windows XP.
Risikerer jeg at windows ikke vil bruge 250 disken fra windows cden ?
Jeg skal jo installere styresystemet før jeg kan bruge værktøjet til at
installere hd :(

http://support.packardbell.com/it/item/index.php?i=spec_quasar&pi=platform_danube_ixtremeduo

Fra : Taba

Dato : 24-01-07 13:16

> Jeg ved ikke om denne grænse på 137 er i Windows Xp eller motherboardet.

Har du SP2 inde på din Windows installation?

> Disken som blev installeret som et ekstra drev (D) virker ok.

Ses den som en 137GB disk eller som 250 Gb?

> Risikerer jeg at windows ikke vil bruge 250 disken fra windows cden ?

Iflg. dit nedenstående link undersøtter dit bundkort ATA133 og dermed 48 bit
LBA som understøtter diske op til adskillige petabytes (dvs. tusinde
gigabytes) så der er ingen problemer der.

> Jeg skal jo installere styresystemet før jeg kan bruge værktøjet til at
> installere hd :(

Man behøver ikke bruge en producents værktøj for at installere end harddisk.
Windows (og andre OS) kan fint selv finde ud af det. Du skal bare ind i
"Disk Management" under "Computer Management" og initialisere disken,
dernæst partitonere den og til sidst formatere den. Højreklik på "My
Computer" og vælg "manage" så kommer du ind i "Computer Management". De
danske navne er vel noget i stil med hhv. "Disk håndtering", "Computer
Administration" og "Administrer"

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum