Asus A7V333 - Kaput??
Fra : pf

Dato : 21-01-07 14:37

Hej NG

Efter forleden aften at have flyttet rundt på et par harddiske i mit kabinet
(Aopen ATX), har jeg nu store problemer under opstarten af min computer.

Jeg skal lige nævne, at efter omflytning af harddiskene var alt OK.
Computeren kørte fint og den blev startet og slukket op til flere gange ....
Men da jeg dagen efter lige ville benytte lejligheden til at støvsuge
kabinettet indeni, er den nu begyndt at drille under opstart.

Jeg ved ikke om jeg er kommet til at berøre nogle af komponenterne på
bundkortet, eller om strømforsyningen ikke kunne tåle den grundige
støvsugning.
Fakta er, at jeg nu skal tvinge den til at starte.

Fejlmønster:
Jeg starter med at trykke på startknappen foran på kabinettet og computeren
begynder så at starte op.
Samtidig går alle alle kølerne igang (CPU-køler, grafikkort-køler og køleren
til strømforsyningen).
Alt dog kun i få sekunder, hvorefter maskinen går helt "død".

Jeg slukker herefter på afbryderen bagpå kabinettet....
Der går så et lille øjeblik, indtil den grønne indikatorlampe på bundkortet
er gået ud, inden jeg kan gentage forsøget på at starte computeren op igen.

Ved at gentage ovenstående procedure flere gange (hvergang den går "død")
kan jeg ind imellem få den til at køre de 5-10 sek. længer som det tager at
komme helt frem til det første "bip"..... hvorefter den igen går "død".

Ved yderligere tænd/sluk-forsøg, kan jeg være så heldig at komme så langt
hen i opstarten at der kommer billede på skærmen.
Dog stoppes opstarten af BIOS'en, som så vil have mig til at vælge
"CPU-speed".

For et øjeblik siden, lige inden det lykkedes mig at få computeren helt
igang,
gik den ned hvergang jeg valgte den korrekte CPU-speed i BIOS'en.

Så her til sidst prøvede jeg så at gå ned i valg af størrelsen..... og så
startede det hele endelig op.

Jeg kan nævne at jeg, via en anden computer igår, her i denne NG, læste
indlægget fra den 6/1-07 også omhandlende ovennævnte bundkort.
Og selvom Brian, i dette indlæg, ikke havde de samme problem som jeg,
prøvede jeg i går eftermiddag, som Thomas beskrev, at pille ram, processor
og batteri ud (kan ikke huske i hvilken rækkefølge) og det lykkedes mig så
efter et par opstartsforsøg at få gang i maskinen.

Den kørte herefter upåklageligt hele aftenen igår, indtil den blev lukket
ned. Og det selvom den flere gange undervejs blev genstartet (uden dog på
noget tidspunkt at have været lukket helt ned).

Her i dag, hvor der så igen var problemer under opstart, har jeg flere gange
undervejs pillet batteriet ud og i (!!!!!) og ved ikke om det har haft
nogen indvirkning på, at den nu endelig er startet op nu.

Jeg ved godt at dette er en lang 'smøre', men hvis en eller anden i denne NG
har været ude for noget lignende, så vil jeg være meget taknemmelig for et
par oplysninger om en evt. problemløsning.

På forhånd tak.

med venlig hilsen
Palle

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-01-07 14:55

On Sun, 21 Jan 2007 14:37:08 +0100, "pf" <hua@kabelmail.dk> wrote:

>Efter forleden aften at have flyttet rundt på et par harddiske i mit kabinet
>(Aopen ATX), har jeg nu store problemer under opstarten af min computer.

... cut lang smøre

Det lyder umiddelbart som en løs forbindelse - passer meget godt med
at problemerne starter efter at du har rodet med maskinen...

Check alle komponenter / kabler systematisk et-efter-et..

Kig specielt på on/off knappen og kablet hertil...

<mlr>

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-01-07 20:09

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Check alle komponenter / kabler systematisk et-efter-et..
>
> Kig specielt på on/off knappen og kablet hertil...

Griner! Den kan jeg nikke genkende til. Bruger nu Reset knappen og mit
A7V333 køre perfekt.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : pf

Dato : 04-02-07 09:34

Hejsa
Langt om længe har jeg fået gang i computeren igen.
Lige nu og her, og det er derfor jeg først reagerer nu.
Jeg tog konsekvensen, - efter flere dages"desperation" og prøvede så at
skifte Strømforsyningen ud.... Og volais... så virkede den s....

Jeg takker alle for hjælpen og er glad igen ;)

Hilsen Palle