Har jeg usb 2 ?
Fra : Klauss

Dato : 20-01-07 17:39

Jeg har en ældre computer uden manual og ved ikke om der er usb 1.1 eller 2.

Mit diagnoseprogram giver dette:

Device Information :
Device : VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (All VIA Chipsets)
Version : 1.0
Interface : UHCI
Frequency : 48 MHz

[...]

Device : VT6202/12 USB 2.0 Enhanced Host Controller
Version : 2.0
Interface : EHCI

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-01-07 17:44

On Sat, 20 Jan 2007 17:38:47 +0100, "Klauss" <nejtak@spam> wrote:

> Device Information :
>Device : VT6202/12 USB 2.0 Enhanced Host Controller
>Version : 2.0
>Interface : EHCI

Jamen det er jo USB 2.0 !!

Fra : Klauss

Dato : 20-01-07 18:05

Jeps, men nu står 1.1 ved de andre. Måske kan de være en flaskehals ?
Har desværre ikke forstand på hardwaren.

Jeg fik imidlertid google mig frem til manual til motherboardet via
oplysningerne i PC wizard (diagnoseværktøj) Quasar (MS6786) V1.0 µATX
motherboard.
Her står der usb 2.0 :)

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 20-01-07 18:19

"Klauss" <nejtak@spam> skrev i en meddelelse
> Jeps, men nu står 1.1 ved de andre. Måske kan de være en flaskehals ?
> Har desværre ikke forstand på hardwaren.

Det er fordi, det er 'legacy' enhederne.

Dvs. dem den bruger i dos eller hvis ikke du har den nødvendige servicepack
/ driver
installeret.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-01-07 18:23

On Sat, 20 Jan 2007 18:05:13 +0100, "Klauss" <nejtak@spam> wrote:

>Jeps, men nu står 1.1 ved de andre. Måske kan de være en flaskehals ?
>Har desværre ikke forstand på hardwaren.

Udskriften ligner til forveksling den jeg får på mine Via baserede
maskiner - Og der fungerer alle USB-porte som 2.0

Men er der en-eller-flere porte der kun kører 1.1 skal windwos såmæn
nok fortælle det til dig....

<mlr>