Intel processor box
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-01-07 14:00

Når man bestiller en Intel processor box, betyder box så ikke, at
blæseren følger med?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-01-07 15:19

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev 2007-01-20:
> Når man bestiller en Intel processor box, betyder box så ikke, at
> blæseren følger med?

Jo og at du har mulighed for at få den byttet af intel hvis den dør

Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-01-07 15:25

Thomas S. Iversen skrev:

> Jo og at du har mulighed for at få den byttet af intel hvis den dør

Det må jo da også være en fordel :)
Tak for svaret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 20-01-07 18:21

> Det må jo da også være en fordel :)
> Tak for svaret.

Hvis kun det er få kr der adskiller box fra OEM modellen,
så køb box'en selvom du self. skal have en anden køler på.

Hvis du en dag skal sælge den videre, ser det pænest ud i en pakke
med ubrugt køler :)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-01-07 18:38

-=* DANELAW *=- skrev:

> Hvis kun det er få kr der adskiller box fra OEM modellen,
> så køb box'en selvom du self. skal have en anden køler på.

Hvorfor er det egentlig en selvfølge? Køler den ikke godt nok eller
mener du også, at den larmer alt for meget?

Nu ved jeg ikke, om det er blevet lettere at finde en egnet blæser
og kølerprofil de seneste år. Det var en jungle, da jeg sidst købte
computer, men hvis man nu står og skal købe en køler til en Core 2
Quad 2.4 Ghz, hvad ville I så anbefale?

> Hvis du en dag skal sælge den videre, ser det pænest ud i en pakke
> med ubrugt køler :)

Det lyder fornuftigt. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hkragelund

Dato : 20-01-07 22:48

> Hvorfor er det egentlig en selvfølge? Køler den ikke godt nok eller
> mener du også, at den larmer alt for meget?

Den larmer ihvertfald for meget efter min mening!

> [...]
> og kølerprofil de seneste år. Det var en jungle, da jeg sidst købte
> computer, men hvis man nu står og skal købe en køler til en Core 2

Anbefaling vil være en Zalman 9700 eller 9500.

mvh
henrik

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 01:18

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> og kølerprofil de seneste år. Det var en jungle, da jeg sidst købte
> computer, men hvis man nu står og skal købe en køler til en Core 2

Scythe Ninja, Scythe Infinity eller en Asetek Vapochill Micro.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-01-07 23:43

Hkragelund skrev:

> Anbefaling vil være en Zalman 9700 eller 9500.

Tak for anbefalingen :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : IsFugl

Dato : 20-01-07 15:43

On Sat, 20 Jan 2007 13:59:41 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Når man bestiller en Intel processor box, betyder box så ikke, at
>blæseren følger med?

Jo, processer + køleprofil + blæser

tidliger var der så bare det kedelige at man kunne resiker det hele
var limet sammen. (mener jeg ikke bruges mere) har ikke set det siden
80486 tiden

--
Steffen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-01-07 15:49

IsFugl skrev:

> tidliger var der så bare det kedelige at man kunne resiker det
> hele var limet sammen. (mener jeg ikke bruges mere) har ikke set
> det siden 80486 tiden

Jeg vil ikke håbe, at det også gælder i dag, for hvem ved om man på
et tidspunkt får lyst til at købe en anden blæser, men jeg tvivler
nu på, at det er sådan i dag. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 20-01-07 16:02

> Når man bestiller en Intel processor box, betyder box så ikke, at
> blæseren følger med?
>
> --
> Hilsen
> Madsen

At køler og blæser følger med....men du får en standard køler der støjer ad
h...... til.

Jeg mener personligt ikke det kan betale sig at købe et "in a Box" sæt.
Køb hellere CPU "Tray" og en Zalman køler...det er en lille smule dyrere,
men meget bedre.

mvh
Bri@n

Fra : Esben

Dato : 20-01-07 16:29

"Co@ch [4130]" <coach(fjern)@(dette)lite.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg mener personligt ikke det kan betale sig at købe et "in a Box" sæt.
> Køb hellere CPU "Tray" og en Zalman køler...det er en lille smule dyrere,
> men meget bedre.

Garantien er bedre på box cpu'er, og de bliver som regel også fragtet mere
forsvarligt (tray cpu'er er ikke pakket til salg enkeltvist).

--
Esben

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-01-07 20:32

> [...]
>
> Jeg mener personligt ikke det kan betale sig at købe et "in a Box" sæt.
> Køb hellere CPU "Tray" og en Zalman køler...det er en lille smule dyrere,

Eller hvis det skal være rigtig fedt, så en Asus Silent night.

Mvh. Brian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-01-07 21:43

Brian Olesen skrev:

> Asus Silent night.

Du mener Silent Knight, ikke?
Jeg hader blå lys og da specielt om natten, men bortset fra det,
ser den meget effektiv ud.

Når der blot står, at den understøtter socket LG775, betyder det
så, at den kan bruges til samtlige CPU'er til den socket?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 21-01-07 08:58

> [...]
>
> Når der blot står, at den understøtter socket LG775, betyder det
> så, at den kan bruges til samtlige CPU'er til den socket?

Ja...
men tjek lige om der er support for dit motherboard.
Kan tjekkes på kølerens hjemmeside.

Det samme gælder for kølere fra Zalman, NorthQ, osv osv.

Mvh
Bri@n

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 21-01-07 10:37

Kiggede lige på Asus Silent Knight ..... ligner et billig produkt af Zalman
9500

Køb Zalman 9500.... super køler til billige penge, hastighedsregulator,
mellem 12 - 18 db, kan sidde på de fleste boards.

Mvh
Bri@n

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 13:49

Co@ch [4130] wrote:
> [...]
>
> Køb Zalman 9500.... super køler til billige penge, hastighedsregulator,
> mellem 12 - 18 db, kan sidde på de fleste boards.

De tester den Asus der mod Zalman'en på anandtech mener jeg det er og
den gør da et bedre job end Zalman 9500/9700

Fra : Brian Olesen

Dato : 26-01-07 13:15

> Du mener Silent Knight, ikke?

Jo.

> Jeg hader blå lys og da specielt om natten, men bortset fra det,
> ser den meget effektiv ud.

Kan vist nok slås fra.

> Når der blot står, at den understøtter socket LG775, betyder det
> så, at den kan bruges til samtlige CPU'er til den socket?

Jeg ved ikke med de vildeste quat cores, men ellers ja.

Den er i hvert fald Alt om Datas testvinder Januar i år, hvad det så lige er
værd.

Mvh. brian
Mvh. Brian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-01-07 11:47

Co@ch [4130] skrev:

> Køb Zalman 9500.... super køler til billige penge,
> hastighedsregulator, mellem 12 - 18 db, kan sidde på de fleste
> boards.

Det blev en Zalman 9700 (bestilte den i aftes/nat sammen med resten
af stumperne). Det ser ud til, at den er kompatibel med alle single
og dual core CPU'er til socket 775-bundkort, hvis man skal tro på:
<http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=231&code=009>
- men der står ikke noget om Quad Core. Jeg satser dog på, at den
kan holde den tilstrækkelig nedkølet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-02-07 13:57

Thomas G. Madsen skrev:

> Det blev en Zalman 9700

Damn, den er større end jeg regnede med, men jeg går da ud fra at
den kan være der.

Har desværre ikke fået bundkortet endnu. Det er det eneste, men
ret vigtige komponent, jeg mangler for at kunne samle den.

--
Hilsen
Madsen