Pentium 4 3.0 Ghz - hvilket socket ?
Fra : Spilopmager

Dato : 17-01-07 20:53

Hej NG.

Jeg er novice i det her... så jeg håber på lidt hjælp.

Jeg har en cpu, intel Pentium 4 på 3.0 Ghz. Leder efter et brugt bundkort
der passer til. Hvad skal jeg kigge efter? Er det noget med "socket
nummer"?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Hkragelund

Dato : 17-01-07 23:41

> Jeg har en cpu, intel Pentium 4 på 3.0 Ghz. Leder efter et brugt
> bundkort
> der passer til. Hvad skal jeg kigge efter? Er det noget med "socket
> nummer"?
Det er fuldstændig korrekt! Du skal så bare finde ud af om du har en socket
478 eller 775 CPU. Det står formentligt på selve CPUen.

mvh
henrik

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-01-07 10:42

"Spilopmager" <spilopmager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en cpu, intel Pentium 4 på 3.0 Ghz. Leder efter et brugt
> bundkort der passer til. Hvad skal jeg kigge efter? Er det noget med

Er din CPU med ben eller bare blanke kontaktflader?
Er det med ben er det socket 478
Er det med kontaktflader er det 775

På cpuen står der et modelnr - med det modelnr kan du se de nærmere
specifikationer (bus hastighed,socket osv) på intel.com

/Dennis

Fra : Spilopmager

Dato : 18-01-07 20:07

Mange tak for Jeres svar.