bundkort med onboard-dualhead
Fra : Thomas

Dato : 17-01-07 18:45

Hej,

Eksisterer der bundkort med dual-head?

Jeg skal lave noget teksarbejde, hvro jeg vil anvende to monitors
1600x1200 - og tænkte:

Er der et bundkort med onboard dualhead - som eventuelt var den
billigste måde at få dual head på (evt pga delt RAM)

MvH

THomas

Fra : Hans

Dato : 17-01-07 19:23

Thomas wrote:
> [...]
>
> Er der et bundkort med onboard dualhead - som eventuelt var den
> billigste måde at få dual head på (evt pga delt RAM)

MSI har et par stykker til AM2 sokkel:

Begge med onboard VGA og DVI udgang.

Hans

Fra : Thomas

Dato : 17-01-07 19:31

Hans skrev:

> MSI har et par stykker til AM2 sokkel:
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=249691
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207063
>
> Begge med onboard VGA og DVI udgang.

Ja - men til den pris, kan jeg ikke forestille mig de er opgaven værdig
- er der nogen der har konkrete erfaringer med disse boards?

hele boardet er jo sammenligneligt med prisen på en billigt dualhead
grafikkort - det giver ikke umiddelbar mening (i mit hoved).

Thomas

Fra : Hans

Dato : 17-01-07 19:45

Thomas wrote:

> [...]
>
> hele boardet er jo sammenligneligt med prisen på en billigt dualhead
> grafikkort - det giver ikke umiddelbar mening (i mit hoved).

Jeg anvender selv et MSI bundkort med onboard ATI X1150 GFX, og ved
1600x1200 står både VGA og DVI snivskarpt på min Dell 20" FP2001 TFT.
Bundkortet er dog til S939, men kan varmt anbefales. På en tilsvarende
DFI-model står VGA-udgangen som en snotklat, så det er ikke helt ligegyldigt
hvad der vælges.

Hvis du kan finde en passende S939 CPU, f.eks. Opteron, så er videoydelsen
på dette bundkort bedre end løse GFX-kort i samme prisklasse, og selv dyrere
kort kan ikke følge med i billedkvalitet:

Hans

Fra : Hkragelund

Dato : 17-01-07 23:49

> [...]
>
> Er der et bundkort med onboard dualhead - som eventuelt var den billigste
> måde at få dual head på (evt pga delt RAM)
Du kan købe et grafikkort til 300-400kr med 256MB RAM.
F.eks.Asus GeForce 6200LE
Du får måske brug for en DVI->VGA adapter!

mvh
henrik