MS Vista og ram problem
Fra : Kenneth

Dato : 06-02-07 22:16

Hejsa

Jeg har 4 gb ram i min maskine ( 4x1 gb klodser ) men jeg kan kun se 3.3 gb
i windows.
Nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre ? ifølge den sidste bios update
til mit board, så skulle det have fixet problemet med at vise alle 4 gb. Mit
bundkort er Abit AW9D-MAX.
Mine ram er Kingston HyberX - KHX6400D2/1G 1GB DDR2 800MHz Non-ECC CL5.

Nogen der har et forslag til at afhjælpe dette ?

Mvh
kenneth

Fra : PA

Dato : 07-02-07 11:49

"Kenneth" <bandit@ASK ME.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mine ram er Kingston HyberX - KHX6400D2/1G 1GB DDR2 800MHz Non-ECC CL5.
>
> Nogen der har et forslag til at afhjælpe dette ?

Det har været diskuteret flere gange før.
kik tilbage i indlægene.
Det er et problem mellem ram og nordbroen ,og ikke
Vista el. XP.el. drivere
De fleste manualer til bundkort beskriver også problemet.
Ramtype(enkelt el. dobbeltsidet) + 4 rammoduler+ramkontrolleren
i nordbroen.Alt skal passe sammen ellers får man dit problem.

MVH PA