Forskel i dataoverførsel fra kortlæsere?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-02-07 21:35

Hej

jeg har købt følgende Flash Ram

hvor der står 120x dataoverførsel

Og i anmeldersene skrives der at der kan hentet/sendes med 16MB/s

Men har lige testet kortet i min kortlæser, som jeg vist købte i aldi som er
tilslutttet til USB internt i maskinen..
Og hastigheden ryger ikke over 2900KB/s

Så er det jeg tænker er der forskel på de forskellige kortlæsere i
hastighed?

overførslen sker fra Harddisk som burde kunne klare mindt 20MB/s

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-02-07 23:09

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> hastighed?
>
> overførslen sker fra Harddisk som burde kunne klare mindt 20MB/s

Jeg tror ikke at du kan regne ret meget med hvad du selv måler med en
kortlæser.
Jeg forsøgte mig med en stribe kort

Kingston 133x 2 GB CF, 6268, 5561, 6142,
Sandisk 1 GB Extreme II CF, 6216, 5375, 6043,
Sandisk 2 GB Extreme III MS, 5781, 5088, 5648,
Sandisk MS Pro Duo 512 MB, 5626, 5031, 5545,
Go Ram 2 GB CF, 5693, 5020, 5519,
Sony MS 128 MB, 1174, 1134, 1154,

Kingston kortet burde være MEGET hurtigere end Go Ram kortet. OK målingen
siger det er hurtigere, men....

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-02-07 20:19

> Så er det jeg tænker er der forskel på de forskellige kortlæsere i
> hastighed?

Ja, og der er også forskel på, hvilken software du bruger til at overføre.
Eksempelvis kan jeg nævnes, at Total Commander kan være ekstrem langsom til
at kopiere filer.

Dernæst kan din USB opsætning have stor indflydelse. Har du f.eks. en mus
eller andet low/full speed udstyr på samme rodhub, så kan det have gevaldig
indflydelse på USB hastigheden.

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-02-07 23:37

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Ja, og der er også forskel på, hvilken software du bruger til at overføre.
> Eksempelvis kan jeg nævnes, at Total Commander kan være ekstrem langsom
> til at kopiere filer.

Det er den jeg altid bruger,, Men windows halløj er da ikke hurtigere??

> Dernæst kan din USB opsætning have stor indflydelse. Har du f.eks. en mus
> eller andet low/full speed udstyr på samme rodhub, så kan det have
> gevaldig indflydelse på USB hastigheden.

Har kun pt tilsluttet direkte på bundkortet, som har 8udgange. 6 på kabinet,
og 2 internt.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-02-07 03:28

> Det er den jeg altid bruger,, Men windows halløj er da ikke
> hurtigere??

Det kan jeg love dig, at det er. TC er rædsom at arbejde med, når det er
store filer. Prøv selv at tage nogle test med stopuret. Almindelig
trækogslip er ofte meget hurtigere end TC.

Jeg har skrevet til Christian, men får ikke nogen forklaring.

Claus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-02-07 17:45

> Det kan jeg love dig, at det er. TC er rædsom at arbejde med, når det er
> store filer. Prøv selv at tage nogle test med stopuret. Almindelig
> trækogslip er ofte meget hurtigere end TC.
[klip]

Har lige prøvet træk og slip Vs. Total commander en fil på 1.89 GB kopieret
fra en harddisk til en anden.
Træk og slip 1m20sek9tidel.
Total commander 1m05sek.9tidel.

Så din teori passer ikke helt