PSU- varme
Fra : Mejer

Dato : 05-02-07 17:40

kan man generelt sige at jo mindre belastning der er på strømforsyningen, jo
mindre varme generes der?

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 18:21

Mejer wrote:
> kan man generelt sige at jo mindre belastning der er på strømforsyningen, jo
> mindre varme generes der?

Helt specifikt ja. Varmeudviklingen afhænger af effektiviteten.

Fra : Mejer

Dato : 05-02-07 19:44

> . Varmeudviklingen afhænger af effektiviteten.

ok ja, det må kunne uddybes, altså jo mere effekt jo mere varme? Eller jo
mere effektiv en PSU jo mindre varme?

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 20:43

Mejer wrote:

> ok ja, det må kunne uddybes, altså jo mere effekt jo mere varme? Eller jo
> mere effektiv en PSU jo mindre varme?

jo mere effekt jo mere varme ja... og jo mere effektiv PSU'en er jo
mindre varme udvikler den.

Fra : Mejer

Dato : 06-02-07 16:26

> jo mere effekt jo mere varme ja... og jo mere effektiv PSU'en er jo mindre
> varme udvikler den.

ok, så hvis jeg køber en 580 W PSU og belaster den med en low-budget
hardwarePC, så skulle den næsten kunne køre uden blæser?

Fra : Claus Albæk (Kbh.)

Dato : 07-02-07 15:19

> ok, så hvis jeg køber en 580 W PSU og belaster den med en low-budget
> hardwarePC, så skulle den næsten kunne køre uden blæser?

Det vil jeg ikke anbefale dig.
low-budget er ikke det samme som lav varmeudvikling og du behøver ikke at
brænde mange watt af for at sådan en psu kabinet bliver _varmt_ indeni, uden
cirkulation.
hvad du kan gøre er at købe en god PSU (jeg foretrækker selv SeaSonic S12
serien) og sætte noget udstyr på der ikke bruger meget effekt. den lave
effekt der bliver trukket gennem psu'en vil resultere i at den store 12cm
blæser rotere langsomt og vil være nær lydløs. et passivt kølet psu er dyr
og bliver varm som bare pokker.