Canon i865 printer - farvestik?
Fra : Peter T.

Dato : 04-02-07 21:47

Jeg søger andres erfaringer med Canon i865 inkjet printeren.

Mine billeder har et let grønligt farvestik, hvilket især er tydeligt ved
S/H fotos. Jeg har prøvet med både originale og uoriginale patroner og jeg
har nogenlunde styr på profilerne (mener jeg da).

Oplever I andre det samme med denne printermodel?

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : John

Dato : 04-02-07 22:55

Peter T. skrev:
> [...]
> har nogenlunde styr på profilerne (mener jeg da).
>
> Oplever I andre det samme med denne printermodel?

Nej, egentlig ikke. Jeg har både en i865 og en i965 - begge synes jeg
har en god farvebalance - billederne på i965 står dog bedre.

Mvh

John

Fra : Peter T.

Dato : 05-02-07 01:12

John udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nej, egentlig ikke. Jeg har både en i865 og en i965 - begge synes jeg
> har en god farvebalance - billederne på i965 står dog bedre.

Øv, heldige dig. :) Men nu hvor du er her, kan jeg så lokke dig til at
rode med color adjustments i printer preferences (sæt prik i [manual og
tryk [set...])?

Jeg prøvede nemlig at udligne det grønne stik ved at skrue op for magenta.
Jeg så absolut ingen nuanceforskel uanset hvor meget jeg hev i de 3 slidere
for yellow, cyan og magenta. Jeg så til gengæld kun forandringer på mine
testprints, når jeg hev i black eller intensity, da de blev meget sorte
eller meget lyse alt efter indstillinger. Det er nok nemmest at se det på
S/H fotos.

Fra : J

Dato : 06-02-07 08:57

Hvis det er CD/DVD blanks, der er printable, så har jeg oplevet
farvestik. Jeg har set CD blanks uden farvestik og på det seneste DVD
blanks, der printer blegt.

Ellers ikke på papir. Men Canons anbefalinger er jo: canon papir +
canon blæk, hvis man vil være sikker.

Jeg bruger det billige blæk fra www. mediecentralen.com (i Malmø). 76
kr. for alle 5 patroner.

Vi er jo heldige at i865 ikke benytter chips på blækpatronerne, som
nyere modeller. Rart at være fri for det.

mvh

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-07 15:09

J skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg bruger det billige blæk fra www. mediecentralen.com (i
> Malmø). 76 kr. for alle 5 patroner.

Det er nu ikke særlig billigt

Ham her er væsentlig billigere - og fortrinlig kvalitet:

http://www.nordic-ink.dk/

For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, så bruger jeg
følgende indstillinger i farvestyring i printerdriveren på en
Pixma IP4000 med uoriginalt blæk - og det er fortrinligt ved
udskrift af både foto og CD/DVD'er:

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : J

Dato : 06-02-07 16:12

On Tue, 6 Feb 2007 15:08:42 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Det er nu ikke særlig billigt
>
>Ham her er væsentlig billigere - og fortrinlig kvalitet:
>
>http://www.nordic-ink.dk/

Ok, tak for tippet. Det ser ud til at være helt de samme patroner.
Men en prisforskel på 27 kr. er, selv om det er en stor procentdel, så
ikke ret mange penge, i forhold til de originales pris.

John

Fra : Peter T.

Dato : 06-02-07 22:03

Jan Vestergaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ham her er væsentlig billigere - og fortrinlig kvalitet:
>
> http://www.nordic-ink.dk/

Det er hans patroner, jeg bruger. Og farvestikket er det samme uanset om
jeg bruger hans patroner eller Canons egne. Nu er jeg booket op i
kalenderen for tiden, men jeg vil da lige prøve at reinstallere driverne og
se om det ikke hjælper. Jeg giver lyd tilbage her i tråden, hvis det er
tilfældet.

Hæh! Hvis jeg slår ICM til, bliver rullegardinet med "foto" gråt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-02-07 13:05

Peter T. skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hæh! Hvis jeg slår ICM til, bliver rullegardinet med "foto"
> gråt.

Ja - det gøt der også på min IP4000 - så jeg ved ikke om det gør
nogen forskel.

Tippet er fundet her i gruppen for "lang tid siden" - men jeg har
sat min til de indstillinger, og det ser fint ud.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-02-07 18:44

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
> Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Nej intet farvestik her. Og det er ved at være en gammel svend.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=21&z=1

Jeg bruger også en 4000 - samme teknik indeni og heller ikke noget farve
stik der.
Printede lige på en stribe medier i weekenden og intet farve stik.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=339&z=1

PS Vito er god nok, men for dyr! Og Pizzaerne var bedre da ovnen stod ved
Nørrebro Station
Ægypteren før Vito var RIGTIG god, men hvor tog det lang tid for ham at lave
det...

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Peter T.

Dato : 06-02-07 21:59

Michael Lund Sørensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> PS Vito er god nok, men for dyr! Og Pizzaerne var bedre da ovnen stod
> ved Nørrebro Station
> Ægypteren før Vito var RIGTIG god, men hvor tog det lang tid for ham
> at lave det...

Jo, men kvalitet koster og jeg synes bestemt, at Vitos Corner er alle
pengene værd i forhold til det skrammel de fleste pizzeriaer leverer. :)

Fra : Peter T.

Dato : 07-02-07 07:51

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Mine billeder har et let grønligt farvestik, hvilket især er tydeligt
> ved S/H fotos.

Hæhæ. Så fandt jeg omsider det originale usb-kabel, der fulgte med
printeren. Og nu er farvestikket gult/sepia-agtigt! Velkommen til cirkus
Canon. ;)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-02-07 09:33

Peter T. wrote:

> Hæhæ. Så fandt jeg omsider det originale usb-kabel, der fulgte med
> printeren. Og nu er farvestikket gult/sepia-agtigt! Velkommen til
> cirkus Canon. ;)

Hvis du mener kablet har indflydelse på farvestikket, så er du langt ude. Så
må det mere være fordi du har rykket rundt på printeren og den trænger til
en rensning.

Fra : Peter T.

Dato : 07-02-07 19:37

Michael Lund Sørensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvis du mener kablet har indflydelse på farvestikket, så er du langt
> ude.

Præcis. Jeg mindes heller ikke, at jeg røg en stråhat her til morgen.

Fra : Peter T.

Dato : 07-02-07 23:34

> Præcis. Jeg mindes heller ikke, at jeg røg en stråhat her til morgen.

Jeg mener... Farvestikket varierer imellem grøn, blågrøn, gul og rød alt
efter tidspunktet på dagen og hvilke sokker jeg har på. Det er sgu for
spooky. :)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-02-07 01:30

Peter T. wrote:

> Jeg mener... Farvestikket varierer imellem grøn, blågrøn, gul og rød
> alt efter tidspunktet på dagen og hvilke sokker jeg har på. Det er
> sgu for spooky. :)

Jeg tror ikke at du kan tåle flere pizzaer. Du bliver jo helt skæv af
dem....