Nye højtalere til min PC?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 03-02-07 08:52

Hej

Jeg skal ha mig et par nye PC højtalere da mit Creative Intrigue sæt med sub
selv er begyndt at bestemme om den vil skrue op eller ned for lyden.....

Jeg vil gerne ha et sæt uden sub og kun 2 højtalere (for at slippe for
ledning roderiet), men stadigvæk med ok lyd! Højtalerne må helst ikke være
ret meget større end intrigue højtalerne...

Prisen skal være under 1000 kr.

hjælp?

mvh
Rune

Fra : Hagar

Dato : 03-02-07 13:14

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ledning roderiet), men stadigvæk med ok lyd! Højtalerne må helst ikke være
> ret meget større end intrigue højtalerne...

Du kan få et overblik her
http://dk.pricerunner.com/computing/peripherals/pc-speakers/ af hvad der er.
JBL er et godt mærke

Hagar

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 03-02-07 15:16

> Du kan få et overblik her
> http://dk.pricerunner.com/computing/peripherals/pc-speakers/ af hvad der
> er. JBL er et godt mærke
>
> Hagar

Ud fra pricerunner og edbpriser kan jeg ikke se hvad der er godt og hvad der
er skidt.... jeg spørger efter folks erfaringer med højtalere i prisklassen
under 1000 kr.

ellers tak for linket

mvh
Rune

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-07 15:44

Rune Vestergaard wrote:
> [...]
> ledning roderiet), men stadigvæk med ok lyd! Højtalerne må helst ikke være
> ret meget større end intrigue højtalerne...

Et par Altec Lansing MX5021 vil gøre dig _tilfreds_ selv ovre i
lydgrupperne har de udtrykt glæde over dem. mine røg ikke ud af døren
inden jeg fik mig anskaffet et realtivt high-end system.

Varme anbefalinger herfra! (og som musik nørd er jeg kræsen)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-07 15:58

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> wrote in message

> [...]
> ledning roderiet), men stadigvæk med ok lyd! Højtalerne må helst ikke være
> ret meget større end intrigue højtalerne...

Jeg vil tro dette sæt her passer bedst til dine ønsker

Overvejer dem selv, har dog ikke hørt dem. men det lyder til ifl.
anmeldelsen af de er gode.

På producentens hjemmeside står der at der snart kommer nogle der er bedre,
men koster mere.

Fra : John

Dato : 03-02-07 16:53

Rune Vestergaard skrev:
> [...]
> ledning roderiet), men stadigvæk med ok lyd! Højtalerne må helst ikke være
> ret meget større end intrigue højtalerne...

Små pæne og vellydende højttalere:

Rigtig gode højttalere til prisen:
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=28137

Endnu bedre lyd:
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=34642

Mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-07 17:47

"John" <jk7410@gmail.com> wrote in message

> Endnu bedre lyd:
> http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=34642

Arbejder du på stedet, eller siden hvordan ved du at disse har endnu bedre
lyd?

Kunne forstille mig at diskanten er lidt hård i det på disse højttallere?
forstår ikke helt hvorfor der er digital lydindang, men da smart nok,
spørgsmålet er bare hvordan hvor godt det lyder når den konvatere til
analog??

Fra : John

Dato : 03-02-07 20:43

Bjarke Hansen skrev:
> "John" <jk7410@gmail.com> wrote in message

> Arbejder du på stedet,

Nej, jeg arbejder hverken hos Aage Jensen eller hos Behringer - eller
har aktierne i firmaerne eller lignende.

> eller siden hvordan ved du at disse har endnu bedre
> lyd?

Fordi jeg har hørt dem - og jeg har selv et sæt MS16.

> Kunne forstille mig at diskanten er lidt hård i det på disse højttallere?

Hvorfor skulle den være specielt hård?

> forstår ikke helt hvorfor der er digital lydindang, men da smart nok,
> spørgsmålet er bare hvordan hvor godt det lyder når den konvatere til
> analog??

Bedre end DA-delen i mange konsumer-lydkort.

Mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-07 21:34

> Fordi jeg har hørt dem - og jeg har selv et sæt MS16.

Okay, det var et fornuftigt svar

Men ved du hvor store de er? Kan ikke helt finde frem til eller gætte mig
til hvor store de er.. Der står jo ikke rigtigt noget om det, eller hvor
stor fx basenheden er..

> Hvorfor skulle den være specielt hård?

ved jeg heller ikke, men måske fordi det er en af de billige højttalere de
har på deres program

> Bedre end DA-delen i mange konsumer-lydkort.

tjaa, bedre end de billigste 200kr kort?

Fra : John

Dato : 03-02-07 22:18

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
> til hvor store de er.. Der står jo ikke rigtigt noget om det, eller hvor

Der sidder en 3 5/8" bas i og de måler 239 mm x 154 mm x 187 mm.

Der findes også en storebror (MS 40) med følgende specifikationer:

4 3/4" bas og mål på 279 mm x 173 mm x 245 mm.

Men selv de små MS 16 klarer det ret godt, hvis man ikke har brug for
digital indgang og synes MS 20 og MS 40 er for store.

Det jeg godt kan lide ved Creative T20 er, at de er behagelige i lyden
(bløde i lyden - uden at diskanten mangler), så man sidder ikke og har
lyst til at slukke for dem efter 10 minutter. Desuden er de efter min
mening pæne og diskrete at have stående på et skrivebord. De ligner ikke
noget fra StarTrek, som så mange andre PC-højttalere.

> ved jeg heller ikke, men måske fordi det er en af de billige højttalere de
> har på deres program

I modsætning til mange almindelige PC-højttalere, der ofte enten har en
skinger diskant, eller hvor diskanten glimrer ved dens fravær, vil jeg
sige at diskanten her er ret detaljeret.

> tjaa, bedre end de billigste 200kr kort?

Jeg vil undlade at sætte en prisklasse på. Jeg har hørt lydkort i
200-kroners klassen der lød fornuftige, og lydkort i 1.000 kroners
klassen hvor jeg har tænkt: hvad gik der galt...

Mvh

John