DVI på nyt computersæt
Fra : erik kirkeby

Dato : 02-02-07 14:28

Jeg har netop anskaffet mig et - troede jeg - utroligt godt tilbud fra Fona,
bestående af en Acer PC AMD Athlon 64x2, 250 GB HD m.v. og med tilhørende
19" skærm. - Pris 5.999 kr., og jeg fik vist det sidste sæt, som der var
rift om.
Vel hjemkommet konstaterer jeg, at PC´en selvfølgelig har DVI-stik, men det
har den tilhørende skærm ikke!! - Surt, når man nu gik efter det optimale. -
Jeg mistænker Acer for at lave dette gode tilbud for at komme af med nogle
"gamle" skærme uden DVI-stik,. som man ellers ikke kan sælge. Et andet ord
for dette er bondefangeri!
Jeg vil nu gå i clinch med Fona for at få dem til at tage sættet retur.
Dette til orientering for gruppen. Man skal læse specifikationerne meget
grundigt inden man køber!

Mvh
Erik

Fra : Morten

Dato : 02-02-07 14:38

> [...]
> Jeg vil nu gå i clinch med Fona for at få dem til at tage sættet retur.
> Dette til orientering for gruppen. Man skal læse specifikationerne meget

Du kan sikkert godt få analog signaler ud af DVI stikket. Mange grafikkort
med DVI stik kan give både analoge og digitale signaler ud i DVI stikket.
Det eneste der så behøves for at få det til at virke med din skærm, hvis der
da ikke også er VGA på grafikkortet, er et DVI -> VGA mellemstik til en
50'er de rigtige steder. Hvis der ikke er mulighed for at benytte bør de
give dig en sådan gratis.
Men kan nu sagtens forstå du gerne vil have digitalt ;) Meget over 1280 *
1024 skal man ikke før analogt bliver pænt grimt på en fladskærm(som om det
ikke var grimt nok allerede ved 1280).

Det er de færreste grafikkort i dag der ikke har DVI, det skulle da lige
være blandt bærbare, men flere og flere udstyres da heldigvis med DVI (som
kræver omtalte mellemstik for at benytte gammeldags VGA). På trods af
dette... Ja, så er tendensen ikke rigtig den samme på skærmene. Mange af de
billige har stadig kun VGA indgang.

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 02-02-07 16:09

"erik kirkeby" <erik.kirkeby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil nu gå i clinch med Fona for at få dem til at tage sættet retur.
> Dette til orientering for gruppen. Man skal læse specifikationerne meget

Har pc'en ikke også almindelig VGA-stik?

Fra : erik kirkeby

Dato : 02-02-07 16:27

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "erik kirkeby" <erik.kirkeby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Fona,
> det
> optimale. -

> Har pc'en ikke også almindelig VGA-stik?

Jo, PC´en har også almindeligt AGV-stik, men den tilhørende skærm har kun ét
stik, og det er AGV.

Mvh
Erik

Fra : Hans

Dato : 02-02-07 16:31

> [...]
>
> "Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> Jo, PC´en har også almindeligt AGV-stik, men den tilhørende skærm har kun

Hvis du mener VGA, hvad er så problemet?

Fra : Kim

Dato : 31-01-07 16:59

On Fri, 2 Feb 2007 16:30:48 +0100, "Hans" <hans@susaa.xx> wrote:

>Hvis du mener VGA, hvad er så problemet?

Formentligt at det ikke er optimalt ( digitalt ).

fut : dk.edb.hardware.skaerm
--
Kim

Fra : Hans

Dato : 02-02-07 17:14

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

> Formentligt at det ikke er optimalt ( digitalt ).

Hvad er det, Fona har fejlinformeret om/fejlleveret?

Fra : Kim

Dato : 31-01-07 16:36

On Fri, 2 Feb 2007 14:27:58 +0100, "erik kirkeby" <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]

>Jeg mistænker Acer for at lave dette gode tilbud for at komme af med nogle
>"gamle" skærme uden DVI-stik,. som man ellers ikke kan sælge.

Det har du misforstået.
Der er mange ( også nye ) skærme, der kun har VGA tilslutning.

>Et andet ord for dette er bondefangeri!

Jeg vil kalde det uopmærksomhed fra din side.
Som du selv skriver : "når man nu gik efter det optimale.".

>Dette til orientering for gruppen.
>Man skal læse specifikationerne meget grundigt inden man køber!

Ja, det burde du have gjort.

fut : dk.edb.hardware.skaerm ( hvor emnet hører hjemme ).
--
Kim

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 02-02-07 18:33

> [...]
> Jeg vil nu gå i clinch med Fona for at få dem til at tage sættet retur.
> Dette til orientering for gruppen. Man skal læse specifikationerne meget

http://www.hardware-test.dk/forum.asp?mode=traade&id=215851&emneID=2

indlæg #11...!