Udskiftning af Asrock K7VM4
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-07 11:14

Hej ng.

En kollega har et "sygt" Asrock K7VM4 bundkort
der kører med en Barton 2800 CPU.
Han vil finde et nyt bundkort - men er det efterhånden
snart muligt at finde mATX bundkort til sådan en
processor?

Alternativt er han villig til at skifte CPU'en også.
Men RAM kan vel blive et problem også?

Er der nogen der kan/vil være behjælpelig med
at finde et godt alternativt som ikke koster en
bondegård. Det er en maskine der kun bruges
til alm. kontorbrug. Der skal være onboard
VGA, lyd + LAN. Gerne anbefaling til CPU også.

--
Peter J

Fra : J

Dato : 01-02-07 11:32

On Thu, 1 Feb 2007 11:14:24 +0100, "Peter Jensen"
<spateldask(snabel-a)hotmail.com> wrote:

> [...]
>bondegård. Det er en maskine der kun bruges
>til alm. kontorbrug. Der skal være onboard
>VGA, lyd + LAN. Gerne anbefaling til CPU også.

Nå, men man finder jo selv ud af, at det er socketA med DDR ram.
http://www.hardwarebase.net/?akcija=recenzija&id=39

Asrock har det da med sis chipset:

316 kr. kan vel ikke gøres billigere.

Ja, hvis han forlader CPU'en også, så er DDR ram et problem, - det er
ikke rigtigt værd at satse på det. men der findes et asrock bundkort
til Intel Dual Core, der tager enten 2x DDR eller 2xDDR2. Men da Vista
skal have ca. 2 Gbyte for at køre bare nogenlunde, så er det næppe
værd at satse på hans gamle ram alligevel. Der skal 4 stk. DDR2
klodser til Vista, antageligt.

mvh

John

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 01-02-07 23:45

J skrev:

> Nå, men man finder jo selv ud af, at det er socketA med DDR ram.
> [...]

Nu tror jeg ikke lige det var et andet magen til han søgte, da han nu
skrev >> "sygt" << . Det vil jeg tolke som værende et skod-kort, hvad
jeg egentlig også selv syntes om Asrock, ECS, og andre billige kort. Det
er ikke alle billige kort der er skod, men mange har imho ikke de goder
de store mærker som Asus, Abit, Gigabyte og andre producenter.
Selvfølgelig laver de store producenter også nogen billige kort, der
ikke er så gode, så i bund og grund kan man vel sige - man får hvad man
betaler for, også når det er brugt.

Skal han beholde CPU'en skal han nok kigge efter et godt, men brugt
kort. De hænger ikke lige på træerne, så mit råd vil nok være at skifte
det hele, men beholde XP styresystemet. Det kan jo for øvrigt også i
samme ombæring skiftes til Linux, når nu han alligevel skal have
formateret disken ved skift af bundkort.

Det vil være mit bud.

Mvh.

Jesper