2.5" HDD på 300GB?
Fra : Pistolprinsen

Dato : 01-02-07 06:29

2.5" HDD på 300GB!

De findes:
http://www.fujitsu.com/us/services/computing/storage/hdd/mobile/mhx2300bt-sata.html

....og, sådan en fæddår vil jeg have i min bærbare

Men, hvor kan man købe dem?
Jeg kan ikke se dem inde på EDB-priser?

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Morten

Dato : 01-02-07 08:23

"Pistolprinsen" <Sp@m.No> wrote in message
> 2.5" HDD på 300GB!
>
> De findes:
> http://www.fujitsu.com/us/services/computing/storage/hdd/mobile/mhx2300bt-sata.html
>
> ...og, sådan en fæddår vil jeg have i min bærbare

Hvis den da kan komme i. Den er nemlig 12 mm i højden hvor de fleste andre
diske er 9 mm og mange bærbare er kun bygget til at kunne tage 9 mm diske.
Kun ganske få kan også tage 12 mm.

Derudover er den rimligt sløv, så med mindre din bærbare kan tage 2 diske og
du enten kører raid eller bruger den som ekstra disk vil jeg foreslå at
komme den i extern kasse (igen blive problemet lige en kasse der kan tage 12
mm diske). Som extern er den nemlig perfekt til musik, film mv. :)

> Men, hvor kan man købe dem?
> Jeg kan ikke se dem inde på EDB-priser?

Tålmodighed, tålmodighed, vi er som sædvanlig bagud herhjemme ;D

Mvh
Morten

Fra : Pistolprinsen

Dato : 01-02-07 16:22

> Tålmodighed, tålmodighed, vi er som sædvanlig bagud herhjemme ;D

Ja, det ved jeg, men jeg køber den da osse gerne i en udenlandsk butik, hvis
blot jeg kan finde en butik, der forhandler den, men jeg synes, at jeg leder
og leder....

Hastigheden er jeg kold overfor - det er pladsen jeg går efter

Nogen, der kan linke til en on-line butik, der fører den 2½'er på 300 GB?

mvh.,

Pistolprinsen

Fra : Morten

Dato : 01-02-07 16:31

> Hastigheden er jeg kold overfor - det er pladsen jeg går efter

Fair nok, men som sagt, sikre dig lige at den kan gå i den bærbare eller den
kasse du påtænker den skal i. Den er lidt tykkere end de "normale" 2,5"
diske.

9 mm er det mest almindelige i dag og mange bærbare og externe kasser kan
kun tage denne tykkelse. Det er et fåtal der rent fysisk kan tage 12 mm
tykke diske som pågældende er.

Mvh
Mortem

Fra : Pistolprinsen

Dato : 01-02-07 16:35

> [...]
>
> 9 mm er det mest almindelige i dag og mange bærbare og externe kasser
> kan kun tage denne tykkelse. Det er et fåtal der rent fysisk kan tage

Så det godt i dit første svar
Og, tak for at henlede min opmærksomhed på det - jeg havde rent faktisk ikke
lige set det, men blev først opmærksom på det i dit tidligere svar...

Men, foranlediget af dit første svar, checkede jeg og, jo, jeg kan tage en
HDD på 12½ mm

mvh.,

Pistolprinsen