Fujitsu-Siemens Scaleo P - mere ram?
Fra : JOB

Dato : 01-02-07 00:10

Hej, jeg købte for nylig et par ram 'lakridser' på hhv. 512mb og 1gb...jeg
ser så i manualen til mit bundkort (oversat fra Engelsk): Grundet
begrænsning i chipset understøtter systemet ikke DIMM moduler med 128mb
memorychips eller dobbeltsidet x16 memory...det er nu sådan at min 1gb ram
hedder DDR400(3) 1G X16 - min 512mb stang hedder DDR400(3) 512M X8 - betyder
dette at jeg kan bruge min 512'er men ikke min 1gb'er? - der står yderligere
i bundkortets manual, at jeg kan installere: 256mb, 512mb og 1gb unbuffered
non ECC DDR DIMMs - jeg er lidt forvirret her, så et godt råd er
velkomment! - mvh JOB

Fra : Taba

Dato : 01-02-07 12:10

> [...]
> hedder DDR400(3) 1G X16 - min 512mb stang hedder DDR400(3) 512M X8 -
> betyder dette at jeg kan bruge min 512'er men ikke min 1gb'er? -

Det lyder til, men tag og smid dem i alligevel (start med 512'eren også 1
gb'een) og se hvad der sker. Det værste er at du ikke kan se at 1 du har
smidt 1gb'eren i maskinen.

> der står yderligere i bundkortets manual, at jeg kan installere: 256mb,
> 512mb og 1gb unbuffered non ECC DDR DIMMs - jeg er lidt forvirret her, så
> et godt råd er velkomment! - mvh JOB

ECC RAM er noget man fortrinsvis brugere i servere - det står for Error
Correcting Code:
http://en.wikipedia.org/wiki/Error_detection_and_correction#Error-correcting_code

Og mht. buffered og non-bufferede RAM:
http://en.wikipedia.org/wiki/Registered_memory

Kort sagt så skal du ikke bruge buffered eller ECC RAM i din maskine.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : JOB

Dato : 03-02-07 21:13