Hastigheder på flash-usb-keys
Fra : Steen

Dato : 31-01-07 18:22

Er der nogen, som ved noget om hastigheder på de forskellige flash-usb-keys
som findes på markedet. En af mine vbenner har netop købt en 4GB, som viser
sig at være utrolig langsom, og det er der jo ikke noget ved. Det skal jo
ikke tage 100 år at fylde den.

Er der ikke en side, som sammenligner de forskellige keys hastighedsmæssigt?

--
/Steen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-07 19:09

Steen wrote:
> [...]
> ikke noget ved. Det skal jo ikke tage 100 år at fylde den.
>
> Er der ikke en side, som sammenligner de forskellige keys

xbitlabs har testet sådan noget.
Er den USB 1.1 elller 2.0?
Den er nok kun 1.1!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Steen

Dato : 31-01-07 19:24

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> xbitlabs har testet sådan noget.
> Er den USB 1.1 elller 2.0?
> Den er nok kun 1.1!
> --

Selvom den er USB2.0 kan den jo godt være langsom.

PS: Du har vel ikke et link?

/Steen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-02-07 13:53

Steen wrote:
> "Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Selvom den er USB2.0 kan den jo godt være langsom.
Ja, men jeg var for nyligt ved at købe en 2 GB stick, men opdagede at den
var Full speed, og ikke Ultra Speed.
Full Speed = USB 1.1

http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/12usbflash-roundup.html

http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/10usbflash-roundup.html

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-02-07 22:07

> Ja, men jeg var for nyligt ved at købe en 2 GB stick, men opdagede at
> den var Full speed, og ikke Ultra Speed.
> Full Speed = USB 1.1

Highspeed!

Claus

Fra : Morten

Dato : 31-01-07 19:29

> Er den USB 1.1 elller 2.0?
> Den er nok kun 1.1!

Nah, det er nu trods alt de færreste der er det - og i hvert fald ikke når
de er så nye som 4 GB. Var det en 64 el. 128 MB som en forhandler hanvde
liggende ville af med så ja, så var det da muligt.

Forklaringen er nok nærmere at selve ram'en bare er langsom. Og specielt
hvis det er en af de billige (der er jo en årsag til de er billige ;) undrer
det ikke hvis hastigheden ligger på en 5-10 MB / sek. USB bussen skulle
kunne klare 25-30 MB / sek. og det er lige hvad de hurtigste sticks kan
klare.
Hvis hastigheden er af betydning og den må være lidt større, så overvej en
extern harddisk med 1.8" eller 2.5" drev i. De kan snildt følge med USB
hastigheden (her er USB flaskehalsen) og kan jo typisk indeholde noget mere
data. De små med 1" drev er ikke meget hurtigere end en mellemgod
flashstick. Ellers betal noget mere eller køb en mindre. Og kast lige et kig
på fabrikantens hjemmeside. Siger hastigheden 20 MB / sek eller deromkring
er helt fin. Sidst men ikke mindst, husk på at skrivning til flashdiske
typisk er langsommere end læsning.

Mvh
Morten

Fra : Brian K

Dato : 04-02-07 23:36

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nah, det er nu trods alt de færreste der er det - og i hvert fald ikke når
> de er så nye som 4 GB. Var det en 64 el. 128 MB som en forhandler hanvde
> liggende ville af med så ja, så var det da muligt.

Ja - eller også er det computeren der "kun" er Usb 1.1 (og så går det fanme
langsomt!!!!)