Hvad koster det at printe
Fra : lene & allan

Dato : 29-01-07 19:14

Hejsa.

Jeg har lige købt en Canon Pixma ip4300.

Så er det jeg sidder og læser i en test at det generelt koster
ca. 11 kroner at tænde for printeren (når den ikke har været
tændt i et par dage). Så laver den en rensning af dyserne og det
skulle altså koste de ca. 11 kroner i blæk.

Jeg syntes godt nok det lyder vildt.

Kan det passe???

mvh

Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-01-07 21:42

lene & allan skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> tændt i et par dage). Så laver den en rensning af dyserne og
> det skulle altså koste de ca. 11 kroner i blæk.

Ja - det lyder af meget - men måske er det ikke helt forkert.

Jeg har set beregninger på, hvad det koster at printe et 10x15
forto sammenlignet med fotohandleren - og der er fotohandleren
meget billigere end man kan printe til selv.

Så en farveprinter er ikke nogen billig fornøjelse

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : ShutEye

Dato : 29-01-07 22:06

> [...]
> end man kan printe til selv.
>
> Så en farveprinter er ikke nogen billig fornøjelse

Også med farvepatroner til 9 kroner stykker?
Min Canon S750 tømmer altså ikke 1½ patron per opstart :)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-01-07 11:47

ShutEye skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Også med farvepatroner til 9 kroner stykker?
> Min Canon S750 tømmer altså ikke 1½ patron per opstart :)

Nej - men her snakker vi om originale til en IP4300, der koster
tæt på 90 kr pr stk.

Selvfølgelig vil det være billigere med uoriginale patroner til
1/5 af prisen - ca 20 pr patron til IP4300.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : ShutEye

Dato : 30-01-07 17:45

> Nej - men her snakker vi om originale til en IP4300, der koster tæt på 90
> kr pr stk.

Avs

> Selvfølgelig vil det være billigere med uoriginale patroner til 1/5 af
> prisen - ca 20 pr patron til IP4300.

Er der ikke stadig det der chip-halløj med nyere canon printere?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-07 17:51

ShutEye skrev:
> Er der ikke stadig det der chip-halløj med nyere canon printere?

jo, det er vist kun de antikvariske canon printere der ikke bruger chip
ved patronerne

Fra : ShutEye

Dato : 30-01-07 21:59

> jo, det er vist kun de antikvariske canon printere der ikke bruger chip
> ved patronerne

Hov snak pænt om min S750!
Printer stadig fint-fint, og med prisen på en hel (4 patroner) opfyldning på
ca 45,- inc forsendelse, ja så må jeg jo bare leve med dens alder :)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-01-07 19:24

ShutEye skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der ikke stadig det der chip-halløj med nyere canon
> printere?

Jo - man skal flytte chippen over fra den originale patron -
skulle være ret simpelt, men der skulle være lidt problemer med
at få besked, når patronen er ved at være tom.

Jeg har en gammel IP4000 uden chip, så jeg har ingen erfaring med
de "nye" printere med chip.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : J.K.Arning

Dato : 29-01-07 22:34

On Mon, 29 Jan 2007 18:14:19 GMT, lene & allan wrote:

> [...]
> tændt i et par dage). Så laver den en rensning af dyserne og det
> skulle altså koste de ca. 11 kroner i blæk.

Det ville ikke undre mig .. hvis man regner på det ud fra de originale
print patroners pris.

Køb uorginale, f.eks. på ebay der er priserne m e g e t længere nede pr.
patron. Vi taler her om et par hundrede for en original overfor 10 - 20
kroner for uoriginal.

--
:: J.K.Arning :: 29-01-2007 22:31:59 :: http://arning.dk ::

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-01-07 12:06

J.K.Arning skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Køb uorginale, f.eks. på ebay der er priserne m e g e t
> længere nede pr. patron. Vi taler her om et par hundrede for
> en original overfor 10 - 20 kroner for uoriginal.

Flere hundrede kroner pr patron for originale er lidt
overdrevet - de ligger mellem 90 og 110 kr pr stk - der er ingen
grund til at købe dem de allerdyreste steder

Men ellers har du ret - uoriginale patroner er meget billigere -
på Qxl ligger de omkring 20 kr pr stk - men der er så lidt
håndarbejde med, atman selv skal pille chippen fra den gamle
patron og sætte over på den nye, men det er ret simpelt......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : lene & allan

Dato : 30-01-07 18:12

[...]

Ved i om der er et sted hvor de viser hvordan man flytter chippen,
og er der ligeså meget blæk i en uoriginal som en original partron.
Og til sidst, printer de lige godt?

Fra : Tonni Madsen

Dato : 30-01-07 19:06

> Ved i om der er et sted hvor de viser hvordan man flytter chippen,
Tja, der er en brugsanvisning med, men hvis du kikker på original patronen,
så kan du se at chippen hviler nedover to plast stifter, de er så smeltet
flade på spidsen så chippen ikke falder af.
Du tager en skarp hobby kniv, og skærer/skraber forsiktigt den flade "prop"
af, pas på ikke at skade print pladen.
Derefter kan du flytte chippen over på den nye patron, den har også de to
plast stifter, naturligvis bare uden "modhagerne" så den skal gøres fast på
anden vis...
Jeg plejer at tage et lille stykke dobbeltklæbende tape "det til gulvtæpper"
og sætte bag chippen, så er den også nem at pille af næste gang den skal
flyttes...
Jeg syntes ikke det er noget problem, jeg overvejer dog om man skulle prøve
et CISS, hvis man printer meget er det noget nemmere da man jo med
kopipatroner skal ha dem ud angang imellem for at tjekke blækstanden så de
ikke løber tør ( Blækovervågningen skal deaktiveres for at chippen kan
genbruges)
Er der forresten nogen der har erfaringer med CISS til ip4200, jeg tænker
mest på om slangerne kan holde og den slags, for blækket er vel det samme,
og det har jeg ingen problemer med...

> og er der ligeså meget blæk i en uoriginal som en original partron.
Ved det faktisk ikke, men jeg tror det, de ser næsten ens ud...

> Og til sidst, printer de lige godt?
Jeg har kun prøvet dem der sælges på QXL, og jeg klager ikke, jeg har
printet to identiske billeder ud på det canonpapir der var med, et med
original, og et med kopi, de er ikke helt ens, men forskellen er ikke noget
der et sekundt ville få mig til at overveje original patroner igen, ser man
dem uafhængi kan de begge forvæksles med fotohandlerens... (udtalt med
risiko for at blive hængt af fotofanatiker...)

Mvh Tonni Madsen