HP i Føtex ... OK maskine?
Fra : Peter [5260]

Dato : 29-01-07 11:43

Hejsa,

Min gamle Pentium4 2,6GHz er blevet træt, så jeg overvejer kraftigt
denne:

HP Pavilion Media Center PC model m7724.dk.
AMD Athlon 64 X2 3800+ (2,0 GHz) Dual Core
1024 MB DDR2 RAM
400 GB SATA harddisk 7200 omdr./min.
512 MB GeForce 7500LE TurboCache grafik med TV-Out og DVI
DVD +/-RW brænder Dual Layer med Lightscribe
Indbygget hybrid TV-tuner (digital/analog)
15-i-1 kortlæser
10/100 LAN, trådløs netværk 802.11 b/g,
Vista Media Center fjernbetjening
6 x USB 2.0 og 2 x FireWire
Windows Vista Home Premium
Microsoft Works 8.5
Norton Internet Security 2007 med 60 dages opdatering.
Pris: dkr. 5.999,-

Jeg skal ikke bruge den hardcore 3D-spil, men primært store regneark
med masser af diagrammer og beregninger i, samt naturligvis internet
og office-applikationer.

1) Er det ikke en meget rimelig pris for sådan en fætter?
2) Mon ikke Vista vil have godt af 1GB DDR2 ekstra?
3) Kan CPU'en evt. senere udvides til en større AM2-processor? (f.eks.
koster en X2 4600+ kun ca. 600,- mere end 3800+).

Pft
Peter

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-01-07 13:08

"Peter [5260]" <aktieanalytiker@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hejsa,
Min gamle Pentium4 2,6GHz er blevet træt, så jeg overvejer kraftigt
denne: Jeg skal ikke bruge den hardcore 3D-spil, men primært store regneark
[...]

------
Den ser da OK ud også til prisen Eneste minus i mine øjne er HP's Forb.....
Recovery halløj Der ligger i en partion og hvor du også selv skal brænde
skiverne
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-12927064-78124469.html?jumpid=reg_R1002_DKDA

Bc

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 29-01-07 21:35

[...]

Hej Peter
Har du også set tilbudene fra ALDI ??
Efter min mening er der ikke nok hukommelse, men det er ud fra de
oplysninger vi hidtil har modtaget vedr. VISTA's forbrug.
Det er tilsyneladende også gældende for alle de forskellige tilbud, vi ser
fra de forskellige forretninger - Aldi, Bilka m.fl.
Jeg havde ellers besluttet at ville købe imorgen, men jeg synes der er en
del for mig ikke opklarede spørgsmål - bl.a. måske en bærbar ?? - så jeg
venter nok lige - hvis jeg kan?
Hilsen
Jørgen

Fra : Peter [5260]

Dato : 29-01-07 23:24

Jep, kender problemet med recovery-partitionen, da jeg også har 2 stk.
HP bærbare (1 fra min arbejdsgiver og 1 for en forening).
Den fylder vist 3 single-layer DVD'er at brænde ud - ikke nogen smart
løsning fra HP, men det er jo med til at holde prisen nede......
....og jeg må indrømme, at HP er det mærke, jeg har haft mindst
problemer med i tidens løb som PC-ejer, og jeg har trods alt været med
siden PC XT-tiden (4,77MHz m/ 256kB RAM, 5,25" floppy osv).
/Peter

Fra : Peter [5260]

Dato : 29-01-07 23:37

Hej Jørgen,

Jeg købte en Aldi-PC i november (den til ca. 7500,-), men havde store
problemer med, at den nogle gange ikke ville starte.....så det bliver
ikke en Medion denne gang! (se evt. mine tidligere indlæg her i DEH).
Den nye bærbare i Aldi ser da OK ud, men jeg har rigeligt med bærbare
(2 stk).
Bilka har også en HP Pavillion på tilbud tirsdag, men jeg synes ikke
den er de 1.000,- ekstra værd: du får en 4200+ isf. en 3800+ AMD'er
plus 1GB ekstra RAM.
I "løs vægt" svarer de større specs godt nok til ca. 1.400,- men jeg
vil hellere bruge den sparede tusindkrone på en bedre skærm.

Mvh
Peter

PS: Måske mødes vi i Føtex - jeg kan se af din mailadresse, at vi ikke
bor så langt fra hinanden

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 30-01-07 16:59

[...]

Nej vi mødes ikke i Føtex - Jeg stiller mig i kø ved Aldi imorgen tidligt.

Lykkedes det dig at få fingrene i noget "legetøj"?
Lad mig høre om du er tilfreds.

Hilsen
Jørgen

Fra : Peter [5260]

Dato : 30-01-07 22:21

Hej Jørgen,

Både ja og nej!
Jeg gik lidt imod min ide ovenfor, og kørte i Bilka for at få m7733-
modellen.
Den var desværre i restordre, så jeg betalte kr. 6.999,- for en
papirkupon
PC'en kan dog afhentes på fredag - så ved jeg også, hvad jeg skal
bruge min weekend til

m7733 fra Bilka har som beskrevet en lidt kraftigere CPU og dobbelt op
med RAM - til gengæld mangler der wireless net (min router står ved
siden af, så det er ligegyldigt med wireless).

Den har dog indbygget AMD's multimedieplatform "AMD Live", og jeg er
så tilpas nørdet med PC'ere, at jeg MÅ se, hvad det er for noget )
http://www.amdlive.com/en-gb/

Mvh
Peter

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 31-01-07 00:03

> [...]

> Nej vi mødes ikke i Føtex - Jeg stiller mig i kø ved Aldi imorgen tidligt.
>
> Lykkedes det dig at få fingrene i noget "legetøj"?

Hej igen Peter

Jeg kan forstå, at du er kendt med at have flere computere på en gang.
Jeg er slet ikke klar over hvad der er smartes for mit vedkommende nu hvor
jeg får den bærbare.

Hvad skal jeg foretage for at få internetforbindelse til dem begge.?
Ville du oprette netværk?
Er et trådløst netværk stadig usikkert?

PS. Computerne vil blive placeret tæt på hinanden.

Hilsen
Jørgen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 31-01-07 10:51

On Wed, 31 Jan 2007 00:03:27 +0100, "J. K. Jørgensen"
<jjdan@galnet.dk> wrote:

> [...]
>Ville du oprette netværk?
>Er et trådløst netværk stadig usikkert?
>
>PS. Computerne vil blive placeret tæt på hinanden.

Du skal købe en router med indbygget switch.
Den kan enten være trådløs eller med kabel.

Trådløs er som sådan sikker nok, når blot du sørger for at få den
krypteret. Det tager altså lidt tid at knække en 128 bit kode.

Når de står tæt, og hvis du ikke vil flytte dem med dig i
huset/lejligheden, er kabel en løsning, men det er nu rart også at
kunne arbejde flere steder.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Peter [5260]

Dato : 31-01-07 14:55

Jeg kan kun være enig med Poul Erik Lindaa, dog behøver det ikke være
et spørgsmål om "enten/eller" (trådløs/kabel).
Jeg har selv en D-Link som denne: http://www.proconsult.dk/katalog/
m_net/s_net-w/netwgwg/netdldi-624.html
2 af mine PC'er kører med kabel, resten (typisk de bærbare) kører via
trådløs.
Hvis du har Winxp på begge dine maskiner, skal du gøre MEGET forkert,
hvis du ikke kan få et netværk til at fungere - der er en god
vejledning med ovenstående D-Link.....

Mht. sikkerhed, så kører jeg selv ikke-krypteret, selvom jeg nok burde
kryptere nettet (men du ved, skomagerens børn.....)

Mvh
Peter