Er AMD Athlon 64x SSe2 eller SSe3 ?
Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 29-01-07 11:42

Jeg har et spørgsmål jeg ikek lige ved hvor jeg ellers kan fidne var på så
prøver her.

Jeg har en AMD Athon 64x 3500 CPU og vil gerne vide om den er SSe2 eller
SSe3 ?

Jeg har nemlig fået et OS hvor der står det er for "This will install on
amd and intel cpu's with SSe2 or SSe3"

Så er mere om det overhoved kan lade sig gøre at få til at køre eller om der
da skal en anden CPU til.

Fra : J

Dato : 29-01-07 11:47

Det finder du ud af med CPU-Z
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Men jeg mener, at du har sse3.

mvh

John

Fra : Ole Laursen

Dato : 29-01-07 13:26

"Kim M Jørgensen" <kimremove@teledi.dk> writes:

> [...]
> prøver her.
>
> Jeg har en AMD Athon 64x 3500 CPU og vil gerne vide om den er SSe2 eller

Ifølge Wikipedia, så ja, både SSE2 og SSE3:

http://en.wikipedia.org/wiki/Athlon_64

"There are four variants: Athlon 64, Athlon 64 FX, Mobile Athlon 64
(later renamed "Turion 64") and the dual-core Athlon 64 X2[38].
Common among the Athlon 64 line are a variety of instruction sets
including MMX, 3DNow!, SSE, SSE2, and SSE3"

--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/

Fra : Hans

Dato : 29-01-07 13:48

Ole Laursen wrote:

> [...]
> Common among the Athlon 64 line are a variety of instruction sets
> including MMX, 3DNow!, SSE, SSE2, and SSE3"

Det kommer nu lidt an på kernen, da Athlon 64 Winchester mangler SSE3. Det
er først ved Venice at SSE3 er understøttet.

Hans

Fra : Ole Laursen

Dato : 29-01-07 15:37

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> writes:

> Det kommer nu lidt an på kernen, da Athlon 64 Winchester mangler SSE3. Det
> er først ved Venice at SSE3 er understøttet.

Ja, jeg skulle have læst historieafsnittet igennem først.

--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 29-01-07 13:56

Jamen siger da mange tak for det. Så er der jo intet der hindre mig for at
prøve at installere MAC OS på min PC.

Fra : Claus Albæk (Kbh.)

Dato : 29-01-07 13:57

"Kim M Jørgensen" <kimremove@teledi.dk> wrote in message
> Jamen siger da mange tak for det. Så er der jo intet der hindre mig for at
> prøve at installere MAC OS på min PC.

Udover Apple's licens så er der vel ikke.