støjsvag køler til P4 1.8GHz ?
Fra : Simon [2610]

Dato : 26-01-07 07:57

Hej,

Hvad er noget af det mest støjsvage man kan få til en P4 1.8GHz (uden ht)
socket 478 ? Jo mindre køleren (luftkøling) siger jo bedre, men cpuen skal
selvfølgeligt ikke
brændes af eller noget ;)

Den jeg har nu larmer bare for meget :(

Gerne link til sted hvor den kan købes også.
Tak
mvh.Simon
ps. havde postet i dk.edb.hardware.stoej først - men gruppen synes halvdød
(at dømme efter indlæggene).

Fra : Taba

Dato : 26-01-07 12:15

> [...]
> brændes af eller noget ;)
>
> Den jeg har nu larmer bare for meget :(
>
> Gerne link til sted hvor den kan købes også.

Et forslag kunne være:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201468 Denne model som
blev udviklet af Zalman, er en god all around model der er ret støjsvag.
Personligt kan jeg anbefale
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=141050 som er meget
støjsvag (desværre kan man ikke få L-Type modellen som er storebroderen til
den, i Danmark, men S-type er også ret effektiv). Anmeldelse af den her:
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=867
Sidst men ikke mindst er der altid en af de originale modeller udviklet af
Zalman. Inde på edbpriser kan du søge efter socket 478 kølere og der er et
ret stort udvalg.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Stig Mogensen

Dato : 26-01-07 13:31

Taba wrote:

> Et forslag kunne være:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201468 Denne model som
> blev udviklet af Zalman, er en god all around model der er ret støjsvag.

Og dén kan jeg anbefale. Den sidder i min maskine, og køler en 2,8ghz P4. På
din 1,8er, kan den køre med minimum omdrejninger, og siger dermed tæt på
intet.

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*