gave til dagplejemor...
Fra : Henriette

Dato : 27-06-01 20:05

Vores datter Klara skal starte i børnehave den 1-7 og dermed skal hun
selvfølgelig stoppe hos sin dagplejemor.

Vi vil derfor gerne give dagplejemoderen en lille gave, som tak for nogle
gode år, men hvad? Her kunne vi godt bruge lidt hjælp...

Er der nogen de har nogle gode ideer?

--
Henriette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-06-01 20:17

"Henriette" <vester1@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi vil derfor gerne give dagplejemoderen en lille gave, som tak for nogle
> gode år, men hvad? Her kunne vi godt bruge lidt hjælp...

da min søn skulle starte i børnehave havde hans dagpleje mor lavet et lille
fotoalbum med de bedste billeder af ham i... der var sat små "talebobler" i
som hentydning til de forskellige oplevelser... jeg var meget imponeret og
synes det var en dejlig gave... han har den stadig selvom han er begyndt i
skole

en anden ide kunne også være at lave en flot ramme med nogle gode billeder
og tegninger han har lavet i hans tid hos hende..... noget hun kan hænge op
og gemme....
jeg håber i finder den perfekte gave

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Milea

Dato : 27-06-01 20:23

"Henriette" <vester1@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi vil derfor gerne give dagplejemoderen en lille gave, som tak for nogle
> gode år, men hvad? Her kunne vi godt bruge lidt hjælp...

Hej Henriette

Da min ældste datter stoppede hos sin dagplejemor, gav vi som forældre hende
2 gode flasker rødvin, og vores datter syntes, at hun også skulle ha en god
deo/parfume.
Hertil et hjemmelavet kort, kreeeret og tegnet af datter
Gaven vakte stor jubel.

Det behøver jo ikke være en gave som vælter budgettet - vi brugte rundt
regnet ca. 200 kr på gaven.

I bund og grund 'handler' det jo om, at 'fortælle', at man har været glad
for hende ( dagplejemoderen ) *S*

Andre ideer kunne feks. være:
1 udvalgt buket
1 gavekort til en tøjforretning / parfumeri

Mvh.
Ulla

Fra : Millie

Dato : 27-06-01 20:48

"Milea" <milea@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Andre ideer kunne feks. være:
> 1 udvalgt buket
> 1 gavekort til en tøjforretning / parfumeri

Jeg er helt enig! Lad gaven tage udgangspunkt i dagplejemoren og ikke
barnet. Hun kan nok huske pigen alligevel. Hvis I kender dagplejemor godt,
ved I osse, hvad hun vil sætte pris på. En lille personlig opmærksomhed som
viser, at I anerkender hende som person vil glæde hende meget.
Det udelukker naturligvis ikke, at Klara kan lave sin egen lille gave til
hende. Glæden ved at give er jo også vigtig
Millie

Fra : Mai-Brit

Dato : 27-06-01 22:09

> [...]
>
> Vi vil derfor gerne give dagplejemoderen en lille gave, som tak for nogle
> gode år, men hvad? Her kunne vi godt bruge lidt hjælp...

Hej Henriette
Jeg er selv dagplejer. Det jeg bliver mest glad for er et kort med en
hilsen, og evt. en lille ting som det enkelte barn har lavet. En nøglering i
krympeplast, en perleplade eller andet i den størrelse. Personligt bryder
jeg mig ikke om at få en gave, jeg fornemmer har kostet over 50 kr. Jeres
glæde for dagplejeren kan ikke måles med gavens størrelse, men derimod på
jeres daglige samvær og de opmuntrende ord, I forhåbentlig har givet
hinanden gensidigt. Det er aldrig rart at sige farvel til en æra i sit liv,
men nye døre og veje ligger foran.
Venlige hilsner
Mai-Brit

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 27-06-01 22:20

Hej Henriette.
Nu ved jeg jo ikke hvordan Jeres dagplejemor bor, men et varigt minde kan
være et træ til at sætte i haven, ( æbler fra sådan et træ smager specielt
godt) eller hvad med lige præcis "det regnslag hun mangler til barnevognen"
eller hvad I nu ved hun mangler, eller noget legetøj, der kan bo hos hende
som Klara måske selv har brugt der?
Hilsen Nina.

Fra : Henriette

Dato : 28-06-01 19:36

Tak for alle svarene, jeg viste jeg kunne få nogen her...

Gaven ender nok med at blive vin og en Klara kreation af en slags. Jeg synes
dagplejemoderen skal have noget - der er altid blevet købt gaver til Klara
ved fødselsdag og jul. Og så har vi jo været glade for hende...Hun er bare
så svær at finde på til...

--
Henriette